Kvalitetstid x2

Godmorgon folket. Idag kommer jag ha en riktigt suverän dag. Syster och styvfar har åkt på fotbollsmatch och tog med sig bilen. Jättesuveränt, håller med....... Nä, men det är julgatans öppning idag i grannstaden så jag och mamma hoppar på bussen om sisådär en halv timme för att traska omkring. Jättekul! När jag bor på internatet är jag ju inte hemma varje dag i tenala och hinner blir irriterad på allt och alla (eehh....) så när jag väl kommer hem kan jag vara helt lugn och faktiskt njuta av familjen. Särskilt mamma. Fast vi pratar i telefon/smsar mer eller mindre varje dag så har jag kommit närmare henne igen iom. att jag inte bor hemma. Underligt. Hur klarar jag mig nästa år när jag ska hem igen?!
 

Aaaanyway, så idag skall jag traska omkring i grannstaden tills mina tår fryser till is (yllesockor♥) , hitta min tomte, gå i klädbutiker i hopp om att hitta något snyggt plagg och kanske hälsa på pappas grav. På kvällen kommer min mor och styvfar åka på någon avslutningsfest så jag och syster blir ensamma hemma. Jag förvarnade min syster redan för någon dag sedan med ett meddelande som tydligen var jättepinsamt att läsa upp om jag förstod mor och styvfar rätt........
 
HEEEEEEJ syster! Jag har köpt yoghurt cashew, yoghurt jordgubbar, vanliga cashew och vitchoklas-yoghurt kokostoppar OCH jättegoda vindruvor. På lördag äter vi det och kollar på björnbröder när mami och papi är borta, HEJHEJ från din favoritsyster
 

Så nu vet ni alla vad jag och min syster gör ikväll. Jag köpte naturgodis som är ungefär lika som vanligt godis fast dyrare. You Only Live Once, liksom, kryddat med ironi. Det blir ändå snart tre år sedan jag köpte det godiset sist så man har väl sparat ihop pengar, öööhöööhöö, jättekul. Nu skall jag nog äta frukost innan bussen far och mitt inlägg blir ännu flummigare, tjabaloing!
Förresten, för cirka ett år sedan stod jag på torget i grannstaden och skulle vara duktig för att få röster i Lucia. Det gick inte hela vägen och i år är samma tjej Finlands Lucia, duktigt. Tjejen i mitten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0