Tisdagsflum

Hemma dag nummer två. Om det inte vore för att jag går på en musikskola och endast skulle ha praktiska lektioner idag (kör, band och sånglektion) skulle jag antagligen stå ut med att sitta på lektioner och snörvla lite. Men inte i dethär fallet. Jag är någotlunda pigg men fortfarande lite snorig, halsen har inga krämpor fast jag låter som raka motsatsen, haha!
 
Underligt hur man börjar tänka på alla saker som man inte kan göra när man sitter hemma i pyjamas. Inte sjunga, inte använda för mycket energi, inte fara ut, inte någonting. Störande.
 
Efter året på lärkkulla tror jag däremot att jag har funnit min inspiration till gymnasiet igen. Jag säger åt alla att jag fattar inte hur jag skall klara av gymnasiet igen, men ärligt så kanske det finns en chans trots allt. Jag älskar musik mer än allt annat, men det kan faktiskt bli skönt att få tillbaka matematik, biologi, finska etc. efter allt. Jag trivs som fisken på lärkkulla, för bra också, men som vi alla vet "everything good comes to an end". Det har snart gått 3 månader och sedan återstår 6 stycken till. Sedan blir det hoppeligen ett sommarjobb så jag får pengar, och så får jag se vad sommaren har att erbjuda. Sedan när gymnasiet börjar igen är det många nya ansikten jag ska "nola" ut mig för och lära känna. Hoppeligen skaffar jag gymkort igen och livet börjar på nytt. På nytt på ett annat sätt.
 
Allt dethär blir jätteflummigt, mina val har sina för och nackdelar, men jag lever i nuet och fullt ut. Ibland känns det som att jag befinner mig på en helt annan planet men har fortfarande kvar den gamla som reserv.
 
Inte vet jag heller vad jag ska bli när jag blir stor?! Typ.... stor? Nä, allt är fortfarande väldigt öppet och det får hållas så en tid till.
 
På fredag hoppar jag på tåget till härliga österbotten för att hälsa på en saknad Emma och en saknad gudmor med familj, så jag skall försöka bli frisk tills dess. 
 
Tack och godnatt, en värdelös och osammanhängade text, varsågoda.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen till oss hälsar Gumor . Gillar dina bloggtexter! Ser framemot att åter få träffa dig😊

Svar: Oj,tack ska du ha, ska bli jättekul att träffa er med! :)
danielasliv.blo.gg

2013-11-05 @ 19:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0