Fiskarna i havet och känslan av frihet.

 
Men fiskarna i haven
och fåglarna på taken
Människor i husen
tände alla ljus men jag kan inte se för
Jag kan inte flyga
och jag kan inte dyka
Jag kan bara blunda och lägga mig igen
och hoppas att du kommer hem
 
Jag tog ett kvällsdopp för en stund sedan. Jag märkte hurudan otrolig tystnad det är under vattnet särskilt denhär tiden. Jag har alltid tyckt om att dyka och känna hur man är viktlös och kan röra sig hur som helst. De flesta säger att de har bäst självförtroende då de har någon promille i blodet men jag känner mig bäst under vattnet -dykandes. Att utforska och röra sig fram några metrar i stillhet för att sedan komma upp till ytan för att ta lite luft och fortsätta det man nyss gjort. Härligt.
 
*update;
Då jag var till stranden hade vi våra bekanta med. Då det simmade en svan utbrast tre åringen "titta, där kommer en åsna!!". Bojarna som flyter på vattnet som han tycker är ballonger kallar han för kaplonger. Jag gillar den killen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0