Flopp.

Pinsamt.
Yrt.
Jobbigt.
Deppigt.
Stressigt.
 
Orden ovan är från idag. Inga destu mera detaljer, bara mina sinnesstämningar. Hittar nog inte allt för mycket positivt. Jag har haft det som vanligt hur bra som helst med Joel de senaste dagarna och det var väl inte det helt ultimata att han åkte idag morse eftersom resten av dagen mest bara har varit kaos. Bara helgen är över kan man pusta ut och blicka framåt i stället. Väntar. Längtar. Önskar.
Senaste från Instagram eftersom Joel var så snäll och lät mig installera appen på hans iPad♥♥♥ så jag har kunnat uppdatera instagram de senaste dagarna efter en paus på någon månad....
 
Nu går jag och ringer Joel och efter det skall jag dricka varm kakao, även om jag dricker den ensam ikväll.

Big No No.

Igår var det genderswop party som vnf hade ordnat på club18. Det var otroligt kul och de flesta av oss flickor satsade verkligen på utstyrsel. Jag var chaufför som de flesta helger och hade lika roligt som de andra. Vi var först på Serendi tills det stängde och åkte sedan till klubben. Genast när jag kom in och hade betalat kom det en blond som var något mellan 30-40 års åldern och började tafsa på mig och det kändes ju inte allt för mysigt. Jag gick iväg och när kvällen var slut tror jag nog hon hade försökt ragga upp alla killar i rummet, både icke killar och riktiga killar. Det var inte en vacker syn. Dessutom var det någon som sade att hon egentligen redan har en pojkvän så hej snälla?! Vem gör något sådant? Även om hon verkade full som ett svin så kan man väl hållas hemma om man vet att man inte kan hållas i styr. Usch. Man har än en gång fått skämmas över mänskligheten.
 
Men! Jag och Jenkki hade en mini keikka som bestämdes någon timme i förväg och tjänade 20€ per man, helt ok!
 
 
Skulle gärna ha satt hit någon bild från gårdagens kväll men eftersom alla andra har låsta bilder på instagram så har jag inte möjlighet just nu, jomors!
 
 

Stavas perfekt

På onsdagen åkte jag tåg till Böle var min bror plockade upp mig och körde till flygfältet. Där snurrade jag omkring och växlade pengar osv. bortåt. Planet lyfte 18:55 och jag kom ofta på mig själv med ett stort leende upp till öronen... 18:50 landade planer svensk tid och min moster mötte upp mig på Arlanda. Vi åkte in till t-centralen, tog en varm kakao och en smörgås med mozzarella och tomat. Plötsligt sitter jag på ett tåg till Nyköping och när jag kommer fram ringer jag till Joel och undrar vad han gör och var han är och han undrar detsamma så efter att jag har gått ungefär fem minuter säger jag att han kan gå ut och kolla på trappan. Han blev smått överraskad och skakis när han öppnar, haha. Jag blir lycklig över att dessa planer verkligen fungerade felfritt och Joel inte hade någon aning. Han visste att jag skulle komma men vi pratade om att jag skulle komma på torsdag kväll och missa hans skolas uppspel och så vidare. Istället bokar jag en flygbiljett och kommer en hel dag tidigare, hur bra är nu inte det?! De senaste dagarna har verkligen behövts. Bara koppla av hjärnan från allt annat och bara njuta av varandras närvaro. Vi har gått och lunchat tillsammans, gått på bio, sett på filmer, ätit godis, tagit fula bilder och igår var vi till oliver twist för att äta god mat. Han gör mig nog lycklig den här killen, puss på dig! ♥       
 
Senare idag åker vi upp till Stockholm och träffar Simon som jag inte sett sen början av augusti, hur kul? Sedan åker jag hem med nattfärjan, anländer till karis imorgon på morgonen och väntar till lördagen då Joel kommer till fastlandet, ha det!:)

Something right.

Jag har tydligen gjort någon nytta i denna värld för idag blev jag vald till studerande kåren här på Lärkkulla?! Lycklig?! Ja. Var jag nervös? Jo, faktiskt vid några tillfällen. Hur känns det nu? SUPERBRA!!!
 
Det här fattades ju bara som grädden i moset inför höstlovet när jag åker till Sverige och får träffa Joel efter ungefär 6 veckor. Hur bra?! Och vet ni vad som är ännu bättre? Jag åker hem från Sverige på söndag kväll och Joel kommer hit i ungefär en vecka nästa veckas fredag. Daniela är nog lycklig igen efter någon vecka med lite sämre humör, men nu är allt på topp igen, tjohej!
 
De senaste dagarna har jag inte gjort så mycket nämnvärt, under helgen firade vi min syster, efter det firade jag Kashira och åkte sedan till Jenkkis keikka och somnade hemma ungefär 3-tiden. Det var kanske det mest händelsefulla samt de 22km jag gick under lördag och söndag. Ikväll blir det hoppeligen x-antal till. Ha det suveränt!!
L I F E

I brist på annat att skriva.

När vi nu en gång går på en musik-linje så pratade vi självklart om musik efter StageNight där de flesta gjorde ypperligt ifrån sig. Minns inte hur vi kom in på ämnet basister men plötsligt utbrister en "jag tycker alltid att basister är de allra sliskigaste". Va?! Vänta nu...... Sliskiga? Nä nu räcker det. Kan man säga att någon som spelar ett instrument är sliskig? För att det kanske hänt en gång att någon basist sett "sliskig" ut..... Nej söta öde. Det är ju ungefär som att säga "sångare är alltid diviga", det är ju inte heller sant?! Högst antagligen reagerade jag så här hårt på detta iom. att Joel är basist och en otroligt duktig sådan. Skall jag vara ärlig så innan jag ens började Lärkkulla hade jag inte ens föreställt att basister skulle ha så stor del/uppgift i musiken, men om inte annat så bevisade Joel det. Man skall för guds skull inte nedvärdera basister.... Morr.
 
I vilket fall som helst är det fredag imorgon (once aaagain), och det bästa med det är väl att jag har hela helgen planerad nästan till punkt och pricka och att höstlovet närmar sig med stormsteg. Tjolahopp och godnatt!
 
 
Tack weheartit
 
I luv autumn. <3

För att spontanitet är alltid det bästa.

Efter att ha bläddrat tillbaka i bloggen ungefär 1 år blev jag nästan sorgsen över hur lycklig jag verkade vara. Jag hade det hur bra som helst och stämningen i klassen kunde inte vara bättre. Jag svävade på moln. Jag hade fint dip-dye hår och allt annat var perfekt. Det är inte samma sak i år men jag och Jenkki trollade ändå lite tillbaka och jag färgade både mitt eget och Jenkkis hår små-spontant ikväll och det kändes direkt mycket bättre. Intressant hur stor inverkan hårfärgen kan ha på en själv. Jag trivs att ha lite olika färger. Nu har jag det tills jag tröttnar, hur bra är inte det?
 
Imorgon skall jag lämna in mitt finska prov för bedömning. Jag har haft provet över helgen och sparade de svåraste uppgifterna till sist dvs. uppsats och läsförståelse men nu skall jag ta itu med dem också, ha de gött
För jag menar, vem orkar vara snygg hela tiden? Blir väl tråkigt i längden..................
 
 
 

Eget då.

Haha, tror senaste rubriken var aningen missvisande? 
Well. Var ska jag börja nuuu då? I fredags var det serendi-keikka som gick suveränt, igår (lördagen) var jag på ett otroligt fint dop och fick sjunga en liten trudelutt och när jag kom tillbaka till lärkkulla tog jag och Jenkki en spontan roadtrip till Tenala och tillbaka och chillade sedan på skolan.
Idag har nog varit en händelserik dag. Not. Klockan 10 hade jag tvättid, pratade i telefon med Joel, avbröt samtalet och sedan vägrade min touch lyda mig när Joel ringde upp. Enkelt förklarat:
Två jägare var ute på jakt. Plötsligt blev den ena medvetslös och den andra ringde till ambulans.
- Hjälp, jag tror min arbetskamrat är död!!
- Ta först reda på om han verkligen är död och berätta sedan.
- Suck... okej, vänta lite
*hörs ett skott i luren*
- Okej, nu är han död, vad ska jag göra nu?
Tjena morjens. Tur har man en bror på gång-avstånd så ska gå dit och gräva bland telefoner bara jag fått klartecken :D
Efter det gick jag till koti pizza med fina Oda, åt en "Kött-mästare" som hade skinka, bacon, kebab, malet kött och medwurst (stavas det så? nå PRICKIG KORV) på. Det var gott tills jag hade två bitar kvar och magen sa stop. Tvingade i mig dem och gick sedan hem igen.
 
Här är de senaste från instagram som ni inte sett iaf.

Tomt i huvudet

Önska en rubrik/ställ en fråga och så skriver jag om det. Lämna i kommentarsfältet!

RSS 2.0