Sista dagen 2013

Tjohejj. Mitt nyår spenderar jag troligen ensam hemma med vovsingen. Lika bra så. Har på senare år börjat tycka mindre och mindre om fyrverkerier, mest pga. ljudet. De flesta fyrverkerier är dock fina och blir fina på bilder också så runt midnatt går jag väl ut och knäpper några bilder om jag inte har somnat före det............ Nä, jag skall vila någon timme nu så får jag vara pigg resten av dagen. Gott nytt år på er!
 
 
 

Nyårslöften och tankar.

Många bloggar har skrivit mål och nyårslöften så jag fick väl lite grupptryck och dela med mig... Fast det blev ganska långt.

För ett år sedan hade jag ett klart och starkt nyårslöfte. Det var tillräckligt nu. Jag sa till mig själv att 5-10kg ska bort och jag kan vänta hela året med att ge mig själv en stor high five. 10 kg for på ungefär 3,5 månad. Jag fortsatte jobba efter att jag var till hälsosystern och kollade mina viktkurvor. Vi konstaterade att om jag far ner till 74kg skulle jag vara på normalvikt. Selvä juttu! Jag kämpade och besegrade mig själv. 
Jag var envis och vägrade ge upp. Jag tyckte länge att jag inte såg någon skillnad men efter att ha börjat säga ut hur mycket jag gått ner i vikt fattade jag ju att hallå, det är ganska mycket. Jag var förvånad och imponerad över att jag själv orkade springa över huvudtaget. Jag som var på knäoperation något år tidigare och trodde att det aldrig skulle bli bra igen.... Ja, min kropp har verkligen förändrats. Jag var ner till 68kg ett varv men kom upp till 70kg istället. Nu behöver jag inte ens skämmas över att skriva ut min vikt!! För dedär 70 kilona har jag verkligen kämpat för och jag har nog inte varit på den vikten sen lågstadiet skulle jag våga påstå. Jag tyckte det var fruktansvärt pinsamt och personligt när jag gick omkring med 95kg på kroppen. Men, that was so last year!!
 

Jag har förändrats på flera sätt. Mina kläder är ju allt för små, haha... Jag har gått från storlek 46 till 40 i byxor och från XL-L till S i övredelar. Det känns bra!! Jag tänker på ett annat sätt och har insett att det mesta är möjligt om man verkligen vill något och kämpar för det.
 
 
Nåväl, inför nästa år vill jag säga till mig själv; sluta bry dig om vad andra tänker för oftast har du ändå fel angående andras tankar. Sluta helt med Over-Thinking, du mår mycket bättre utan det. Och försök inte uppfylla allas förväntningar. Livet är för kort för det och du kommer träffa människor som inte kommer att tycka om dig, så det är ingen idé att onöda energi på det. Jorden går inte under och den blir inte platt heller. Stå på dig och använd de kläder du vill. Inga fler gånger "men tänk om jag ser fruktansvärd ut i dendär tröjan i alla andras ögon". Ha kul, ångra några saker men inte för många, njut och var stolt över att du är du.
 
 

I don't know if it makes sense.

Dagen har spenderats hos morfar med mat och kaffe. Det är nu som jag borde ha massor med tankar i huvudet som jag ska skriva ut här åt er för att fylla ut inlägget men jag har inte något speciellt som snurrar. Jag tänkte allt under promenaden jag tog idag morse, äsch ändå! Jag funderade på att göra en videoblogg men haha, kanske inte. Ni får istället en bild som fina Rebecka tog på mig i fredags.
 
Alla skall ju dessutom observera det rediga håret för vi hade ju en otrolig tur med vädret så det blåste ingenting alls när vi var vid vattnet och fotade..

Spontant.

Något som jag hissar väldigt högt är att vara spontan. Bara mitt i allt få en idé och genomföra den på ett eller annat sätt. Jag skrev ju här för någon dag sedan att jag skulle nån dag och shoppa med syster? Klockan 9 idag morse bestämmer jag att vi far idag. Sagt och gjort, efter en timme satt jag och en ganska yrvaken syster i bilen med styvfar som chaufför. Någon hundring fattigare, det är då man skyller på yolo-citatet, men jag är nöjd med det jag hittade!
 
Hann knappt komma hem så satt jag och syster igen i bilen fast med mamma som chaufför den här gången och bilen kör åt andra hållet. Pappa skulle ha fyllt 53 idag så vi for och piffade upp hans grav med lite blommor. Efter det skötte vi lite andra ärenden och så anlände vi hem och åt mat. Nu sitter jag och skyfflar vindruvor i munnen. Kul lördag!
 
 

27.12.2013

Om det är något jag tycker är tråkigt med en blogg är det att man har dagens datum som rubrik....... Hej Daniela, tur att du aldrig har gjort det!.........................
 
Det var inte det jag skulle informera er om egentligen. Skall om ungefäär en timme bege mig in till grannstaden och träffa Rebecka! Vädret där ute är allt annat än December väder, ingen snö, inget solsken utan det är regn och grått och riktigt gummistövel-väder. Bara jag som märkte att jag använde ordet väder tre gånger i föregående mening?. Okej, förlåt.
 
Vi satt igår och diskuterade min framtid med styvfar och morbror. Vi kom fram till att fysioterapi skulle kunna vara ett av de bättre alternativen för min del.
Jag fick en bok till julklapp, "styrketräningens anatomi" och jag är fastklistrad vid alla våra muskler och ville inte prata om något annat än dem igår då vi spelade kort... Så kan det gå! Men varför inte ? Två av kriterierna jag har är att jag vill ha ett socialt jobb och det skall finnas någon nytta med det jag gör. Fysioterapi prickar ju in på båda och jag tycker människokroppen är intressant på alla vis. Vi får se! Nu ska jag i alla fall fokusera på mina musikstudier och så får vi se vad som händer efter det. 
 

Annan dag jul.

Idag har jag slappat hemma. Kom iofs just in från en promenad med vovven men utöver det har jag hållits inomhus. Har spelat kort med mami, styvfar, syster och morbror som jag inte gjort på ett bra tag, kul så! Om ungefär 10 minuter blir det revansch (;
 
Börjar så småningom få kalendern full också, har några att träffa innan skolan börjar igen och det känns bra! Imorgon är det Rebecka, på måndag är det Elins tur samt bowling igen med Malin, på toorsdag träffa Mando som jag inte sett på jättelänge (!!!!!) och på fredag är det dags för frissa. Ännu en träff är borta och dagen för reashopping med syster är inte ännu fastslagen. Men det hinner vi ännu bestämma (får vi hoppas.........). 
Meen, nu ska jag spela kort, tuuudeluu
 

I was given this life.

Vet ni vad? Vet ni vad ? VET NI VAD?!
 
Jag har inte sprungit sen den 27 oktober. Varför? För jag har haft tillräckligt med ursäkter, tyckte jag. Jag skyllde på vädret, jag skyllde på att jag inte hade tid, jag skyllde på att jag gör det någon annan gång. 
Lets go!💪
Jag räknade med att jag inte skulle orka långt och funderade en extra gång om jag kunde ta smällen om jag gav upp efter 400m. Ok ? Let's go. Min mage sa att jag skulle stanna efter 400m men jag ville inte. Jag var envis. Jag fortsatte. Efter 4,5km var det ok att börja gå. Jag gick några steg och fortsatte sedan springa. Det var riktigt jobbigt, men jag klarade det och det är det som räknas. Jag överraskade mig själv och jag är stolt. Jag fick egen motivation och det känns bra. Imorgon igen! (;
Body, training and motivation | via Tumblr

24December.

Jag fick trots allt en riktigt bra julafton. Haft ordentliga skratt-atacker med syster och haft tankarna samlade hela tiden. Bästa för kvällen var nog kuvertet jag fick av mormor och morfar då det var helt tomt då jag öppnade det, haha.................
 
Saldot  är 2 muminmuggar, 5 olika sorters godis/choklad, shower-cream med kokosdoft (♥), 70€, en burk honung :D, Ullmax kläder, en hits 2013 bok, styrketräningens anatomi-bok, en ficklampa och en jättefin ängel, ett par strumpor och en capo. Ännu fattas några julklappar men de får jag förr eller senare. Tack♥
Svårt att ta bilder med hund i famnen? Naah, int vet ja nu
 
 

Julafton.

Idag är en ny dag, jag har precis vunnit 50€ på skrapkalendern och öppnat en av julklapparna. Hits 2013, precis vad jag önskat! Nu när alla sover sött skall jag dra in till stan och tända ljus på gravar och när vi kommit hem blir det traditionella tomtegröten. Mormor, morfar och morbror anländer någon gång under dagen.
 
God Jul på er!
Eftersom det inte finns någon snö ute så får man lägga snögubben i granen istället, right ?
 

Rest in peace.

Att få veta att en bekant dog igår dagen före julafton är väl inte det som man önskat. Det är nu man ångrar att man inte träffade dig när man ännu hann.. Du var den första jag berättade mina planer om lärkkulla för och du sa att jag skulle göra precis det jag kände för. Dina senaste år har varit ett rent helvete men du har varit envis. Du har funnits i mitt liv ända sen jag var liten. Mamma har berättat att jag sprang över till er gård fast jag inte ens kände er och blev genast fäst vid speciellt dig. En gammal granne från Ekenäs. Jag har tänt ett ljus för dig och tårarna rinner ner för kinderna. Fast jag vet att du har det bättre nu vill jag inte tro att du är borta. Ännu en ängel har anlänt till gud. Vila i frid.
 

Måndagen 23.12.2013

Dethär vill ingen läsa. Jag har inte ännu heller köpt en endaste julklapp och det är julafton imorgon. Bra tänkt... Eller tänkte jag alls? Det kommer säkert sluta med att jag i sista minuten köper varsin chokladstång åt alla i familjen, åt morbror, mormor och morfar och önskar god jul. Det värsta är ju dessutom att jag inte har den blekaste aning om vad jag ska köpa. Min syster tappade hakan ner till golvet och började skratta som om jag skulle ha sagt att jag... Hah, nevermind. 
 
Mina kläder som jag skrev att jag hade slängt upp på sängen hamnade precis som jag tänkte ner på golvet igen, och mitt klädskåp står och gapar åt mig. Min hund ligger på mina fötter och jag är aningen hungrig. Gå och ät då.
 
Tack och förlåt för ett flummigt inlägg
HAHA, herregud vad konstig bild, varför har jag ens tagit en sådan?! Från april. Mina fingrar är ju inte ens sådär knubbiga mer..
 

Istället för att skrika rakt ut.

Vad brukar ni göra när något gör er riktigt förbannad? Helst skulle jag ha plockat upp min telefon direkt och ringt men först måste man tänka på konsekvenserna och om det är någon idé, blir det bättre/sämre av att jag ringer, och om inte, vad händer sedan ? 
Jag brukar sällan bli arg för att jag har dåligt "pokerface", så när jag på riktigt blir arg eller förbannad så vet nog alla om det, hah. Brukar sällan kunna hålla det inom mig och tänker väl inte så mycket framåt utan bara vad som händer just nu. 
 
Idag bakade jag pepparkakor. Redan pepparkaksdegen bråkade med mig, tomtar blev halshuggna, mumin blev utan en fot och fick en sniff-mule och så vidare. Sen brände jag nästan en plåt med tomtar. Efter det fick jag höra det som fick min bägare att rinna över. Varför skall människor behandlas olika? Varför kan man behandla en person som en prinsessa och en annan som något som katten släpat in? Nä, det är då inte det minsta rättvist och inte moget. Vid dessa tillfällen ogillar jag starkt mänskligheten. Jag blir arg på mig själv för hur jag någon gång behandlat någon och jag blir ännu argare på de som för tillfället verkligen inte kan behandla andra rättvist. Mitt internet brister titt som tätt för att det blåser ute så spotify blir tyst och jag blir ännu mer irriterad, gaaaaah. Livet ler.
 
Aaaaanyway, om några timmar bowling, skall lugna ner mig tills dess. Peace to the world.
 
 
 
 

Inte intressant

Varför är pepparkaksdeg så äckligt gott?!
 

Idag har jag
  • Sålt två klädesplagg för 10€
  • Skaffat spotify-premium
  • Beställt kläder för halva priset, schysst!
  • Varit till pappas grav och tänt ljus
  • Slängt upp alla mina kläder på sängen istället för golvet.
  • Ätit mammas makaronilåda. Samt pepparkaksdeg
Skall gå i bastun ännu idag och få axlarna/ryggen masserad, i hopp om att den skulle bli mindre spänd. Om jag känner för det så öppnar jag en Ben & Jerrys burk också, har två stycken som väntat i frysen här hemma i någon månad nu.........
 
2 från instan idag.
 
 

3.

3 dagar till jul. Julmusik. Julstress. Julstädning.
 

We are family.

Morjens! Nu har jag jullov och vill bara gråta. När jag kom in genom dörren hemma kände jag lukten av bränt bacon och min hund kände inte igen mig så det börjar med en utskällning från hennes sida, thaaaaank you. 
 
Julfesten gick riktigt bra för min del och julmaten var utsökt. Imorgon är det lördag (whaaaat, redan?!), och jag ska tjäna pengar. På söndag som jag tidigare sa blir det bowling och så får vi se vad som händer nästa vecka. Mitt rum ser riktigt äckligt ut just nu när jag tog hem så gott som allt jag äger och jag bara har burit upp det till rummet. Hujedamej.
 
 
 

Imorgon är det freeedag

Tjohoo så statistiken har höjt! Mer än fyrdubbelt, kul att ni läser! :)
 
Idag är det ju torsdag, vi skall städa rummen ordentligt före lunchen idag, sedan lite rytmmusikhistoria, håltimme och muntliga musikteori-delen. Uff. Sedan är det högst antagligen övning inför morgondagen som gäller, juuulfeeest! Sen åker jag hem till Teinala och är antagligen där hela jullovet om ingen drar mig ut för att vädras.. :D 
 
 
 
 
 
 
 

Jessi utmanade mig.

Håhåå, jag har blivit utmanad! Av min fd granne Jessii :)
 
Här kommer den!:
1.Berätta 11 saker om dig själv
2.Svara på 11 frågor som den du fått utmaningen av ställt
3.Man ska själv hitta på 11 frågor som de man utmanar ska svara på
4.Välj 11 (/7) bloggar som har under 200 läsare per dag och berätta vem du har utmanat
OBS!Man får inte utmana den man fått utmaningen av
 
1.Berätta elva saker om dig själv:
 
- Jag har ingen aning om vad jag vill göra i framtiden.
- Jag är laktosintolerant men brukar oftast nonchalera det.
- Musiken hör till mitt liv, utan tvekan.
- Då jag var liten var jag aldrig blyg, pratade med vem som helst men nuförtiden är jag kanske reserverad och på min vakt bland nya människor.
- Jag fokuserar på saker som ingen annan ens tänker på.
- Jag blir 18 om 48 dagar.
- Bortsett från punkt nr. 4 så kan jag säga min åsikt ganska rakt ut bland människor jag känner.
- Det är lätt att genomskåda mig. Är jag ledsen/på dåligt humör syns det.
- En jul utan julsånger existerar inte i mitt liv.
- Jag är inte rik på pengar men jag har så att jag klarar mig.
- Jag är hellre en halv timme för tidig än 2 minuter sen om jag skall någonstans, där kan det bli problem om vi är flera som ska till samma ställe........ och skall åka tillsammans....
 
 
 
2.Svara på elva frågor som den du fått utmaningen av ställt:
1. Vem var din allra första bästavän? Här är jag inte säker. När har man en bästavän? Det kan ha varit Malin, men också en av mina grannar då jag ännu bodde i Ekenäs..
2. Varför bloggar du? Oj, bra fråga! Vet inte varför jag egentligen började blogga, skulle väl vara cool... Har ju bloggat mer eller mindre sen 2010... Nu är det bara kul att skriva och dela med sig till världen vad man håller på med.
3. En pinsam sak som hänt dig? HAHA, jag skämmer ut mig minst en gång om dagen, mest små saker... Jag tycker ju redan att det är pinsamt att gå på wc hos någon annan :D Fast en sak som jag fått höra om här på skolan var i matsalen när en från klassen sade att han varit utan godis i en månad och jag sa att jag varit längre än det utan godis... Och han utbrister NÅ VOI VOI! Dock sitter jag också och skrattar så fort det kommer på tals.
4. Bästa barndomsminnet? Har nog några att välja mellan... Men skippar helst frågan, hah 
5. Var handlar du mest kläder? Det varierar! Nu har jag inte köpt något klädesplagg på ett tag, senast köpte jag en topp från Canny fast jag normalt inte köper därifrån..... Kanske Gina Tricot
6. Krog eller hemmafest? har inga upplevelser av krogen, men det beror säkert på hurdant humör man är på. Nyktert är min melodi i alla fall
7. Idag har jag.... Sjungit på en skol-julfest
8. Sommaren är.... här om mindre än ett halvt år
9. Vad skulle du vilja ändra med dig själv? Är det något jag vill ändra har jag ju konstaterat att jag kan ju göra det om jag vill. Dock kommer inte jag på något just nu
10. Trivs du med ditt liv? Jo, faktiskt. Har inte länkat alls på någon månad men har ju överlevt i alla fall så det är jag verkligen glad över.
11. Finns de något som du ångrar som du kan berätta här? Vad som helst. Klart det finns saker man ångrar men ni vet som de sa i Lejonkungen; det som har skett, har skett och det finns inget du kan göra åt det.
 

3.Frågorna jag utmanar DIG på:
1. Favoritfärg?
2. Favorithögtid?
3. Värsta sakerna du vet?
4. Om du bara skulle få äta en sak för resten av livet, vad skulle det vara?
5. Vad skulle du aldrig kunna göra?
6. Vad spenderar du mest pengar på?
7. Har du någonsin ätit sniglar, vad tyckte du om det?
8. Finns det något som är typiskt dig?
9. Kan du spela något instrument?
10. Har du lätt för att lita på andra?
11. Om du måste välja något, skulle du hellre ha endast en arm eller endast ett ben, varför? 
 
 
 
4.Bloggarna jag utmanar:
Sara, Sara, Rebecka , Ronja, Sabina, Felicia, Julia, Tinja

Ett textmeddelande.

"Det skulle ju vara illa att tappa kontakten helt."


Idag fick jag de orden i ett textmeddelande av en av mina vänner som jag känt ända sedan hon föddes. Jag har inte alltid behandlat henne som jag borde ha gjort och ibland lämnat henne på sidan. När jag fick dendär meningen kändes det litet som ett piskrapp, men jag fick upp ögonen. Jag betyder någonting för någon, och någon vill verkligen hålla i vår vänskap. På riktigt. Jag har kanske tagit henne för givet i och med att våra mammor alltid har varit vänner så det har alltid varit så att vi har träffats när de har träffats. Någon enstaka gång har jag sovit övernatt hos henne men inte något destumer. Vi har delat skratt och vi har varit arga på varandra. I dagklubben vi gick i tog jag henne någon gång i handen för att hon inte vågade gå själv. Vi gick tillsammans.


Jag har aldrig känt mig på det sättet särskilt betydelsefull för någon. På lågstadiet var jag mest ensam för att jag var en lögnare, kunde aldrig hålla hemligheter och hade smutsigt hår. Jag lärde mig att ingen vill umgås med mig och blev van vid att vara ensam. Jag var utfryst. Jag hade inga vänner jag kunde skämta och skratta med, ingen jag kunde ha flick-kvällar med och prata om allt möjligt. Jag hade en annan vän som jag också känt hela livet som jag berättade mer eller mindre allt för, på vägen till och från skolan. I skolan umgicks vi inte, för man skulle inte umgås med såna som inte var normala. Jag fick skit för saker jag gjorde, och inte gjorde. Ingen förstod hur dåligt jag egentligen mådde, inte jag heller, för jag tänkte att det var meningen att det skulle vara såhär, att jag inte får ha vänner.


Idag är jag en av de positivaste människorna men jag har svårt att hålla kontakt med andra människor, om inte de har kontakt själva. Jag vill inte peka ut någon för jag är ju inte bättre själv heller. Nu efter att jag kommit till Lärkkulla har jag märkt hur mycket jag betyder för de jag tyckte mycket om och umgicks med i gymnasiet. Någon enstaka har sagt något om att de saknar mig, men ingen har frågat om vi kan träffas. Det känns inget vidare, det gör det verkligen inte men jag kan ju inte skylla på någon annan heller. Då jag möter någon på gatan verkar allt precis som förr och man säger det där vanliga "vi borde träffas snart igen". Jaha, joo, visst, säkert, det har du rätt i! Vänner som bor längre i från mig har jag lättare för att hålla kontakten med, t.ex. Emma som bor 500km ifrån mig som jag varit bästis med i sex år. Och Rebecka som nyligen flyttade till Vasa har jag pratat mera med nu.
Ibland vill jag styra tankarna på människor och önskar att de skulle höra av sig. När de inte gör det tänker jag att varför skall dom ta kontakt med mig? Om dom inte tar kontakt betyder det att de inte har något behov av att träffa mig och då borde inte jag heller störa för jag klarar mig nog utan dom också.
Här på Lärkkulla har jag nog träffat några av de härligaste människor som finns på den här jorden skulle jag våga påstå och jag hoppas att vi verkligen håller kontakten efter Lärkkulla också. Vi bor vägg i vägg med varandra, som en stor familj där det är svårt att ha eget privatliv (på ett bra sätt), där vi kan knacka på om vi vill prata eller hållas på våra egna rum om vi känner att det behövs. Det är verkligen behändigt!

 

Tillbaka till början. Jag skall efter det här inte ta andra för givet och bry mig mera om henne som skickade textmeddelandet. Vi skall fara tillsammans och bowla på söndag och det ser jag verkligen fram emot!! Tack Malin♥

Avslutar med en bild på oss två när vi var ganska små.


Joy he brings.

Imorgon giiiig!! Taggad som igelkotten (haa, hahaa, ha... Tika, highfive?)
I alla fall. Uppträdande med HD gänget som kommer bli så himla superduperultramegahypersika kuuul!! På fredag är det julfest med gröt, julkyrka, julmat och julfestprogram och sedan är det jullov i två veckor som antagligen kommer gå lååångsamt. Dock tror jag min röst bara är tacksam, eller min sinnesstämning. Senast idag på bandövningen ville jag klippa av mina stämband helt för jag tyckte själv att det inte gick som jag ville. (Högst antagligen (/hoppeligen) var det bara jag som är himla petig och "aldrig" nöjd.) I söndags spelade jag in med telefonen när jag sjöng och där tog jag nog säkert 20 toner extra på en gång, haha!
 
Så jag hoppas och tror min röst kommer tacka mig för detta jullov. På tal om jullov..... Jag har inte ännu heller köpt julklappar (PLUSPOÄNG TILL VÄRLDENS BÄSTA SYSTER, DOTTER, STYVDOTTER och vad jag nu allt är...)
gammelbild
 

Video från 6.12

 

Another sunday

9 Dagar kvar till julSnön har än en gång fallit till marken.
 
När jag kom till skolan igår kväll fick jag höra att en timme tidigare hade det varit poliser på skolgården, och inne i skolan. Vit skåpbil, någon skjuten, droger. Ett område på skolgården är fortfarande polisspärrat.
Där hade jag helt ovetande traskat till skolan som vilken vanlig kväll som helst. Vi vet dock ännu inte helt vad som hänt.
 
Jag spenderade gårdagen i Ekenäs på julmarknaden och i bollhallen tills jag tog tåget till Karis. Fast jag hade lovat min mor att hållas inomhus resten av kvällen for jag med de andra från klassen till Serendi och lyssnade på Peik och hade allmänt mysigt. Satte för en stund sedan i köket med Tika och pratade om allt mellan himmel och jord, kul så! Vet ännu inte vad jag gör resten av dagen men en sak är säker, Jag ska ha mat.
 

Another sunday.


Man vet inte vad man har före man mister det.

↑ Än en gång fick vi bevisat hur sann rubriken är.
När jag vaknade klockan 6 idag morse funkade ingen lampa hemma, strömavbrott... Kunde inte ha kommit passligare tillfälle! Telefonen levde farligt och höll på att dö vilken minut som helst. Skulle lussa klockan 7 och jag planerade med en dusch innan jag traskade iväg. Nå, det blev väl inte direkt som jag tänkte mig.... Gick omkring som Lucia redan hemma med massa ljus, haha! Där vi lussade fanns ström. När vi kom till skolan var strömmen borta. Helt mörkt i hela huset (fast det redan var ljust utomhus.). Efter en halv timme blir alla lektioner inställda (ja precis, lycka till att banda in i studion utan el?! Eller spela bas eller elgitarr eller piano w/e) samt att lunchen inte blir av. Slarviga jag som glömt plånboken hemma har snyltat åt mig någon banan och x-antal smörgåsar....... Sedan spelade vi kort (!!!) tillsammans och fick nostalgi över hur det var förr....
 
Strömmen kom tillbaka för en halv timme sedan. Vi betedde oss som om vi skulle vunnit miljonen på lotto. Det är sjukt. Killarna ville gråta för att de inte fick spela fifa/fick morgonkaffe när strömmen var borta. Det är egentligen sorgligt....
 
Igår frågade jag en tre-åring vad han önskade i julklapp. 2 Datorer och 1 Tv, inget annat. God Jul.
 
 

Let´s get

Imorgon är det fredag. Ikväll skall jag hem. Imorgon skall jag lussa med en av världens bästa Jennifer! Vet ännu inte var jag sedan spenderar helgen. Antagligen tvingar mamma hem mig. Snön är så gott som borta och jag vill bara gråta :(
 
Det står bara still i huvudet just nu vilket måste betyda att jag inte har något mer på hjärtat. Högst antagligen för att jag borde lära mig ord i stället för att skriva en massa underliga saker. Vi säger så. Ses!
 

11.12.13, Daniela

Egentligen har jag absolut ingen aning om vad ni förväntar av mig i denhär bloggen. Ibland kan jag skriva långa djupa inlägg, ibland skriver jag inget alls. Allt syns på statistiken. Att jag delar bloggen via facebook har sin grund på många sätt. Vissa trycker på inlägget och kommer aldrig mer tillbaka till bloggen. Vissa tycker bilden ser intressant ut och vissa blir glada av ett nytt inlägg. Jag blir glad av hög statistik och positiva kommentarer.
 
Idag har jag namnsdag. När jag var yngre fanns inte Daniela i alla kalendrar, utan bara Daniel. Nu för tiden finns oftast båda.
Kvinnonamnet Daniela eller Daniella är feminim form av det hebreiska namnet Daniel, som betyder "Gud är min domare" eller "herren dömer".
Jaha, då visste jag (och ni) det.
 
Snart har jag Klassisk musikhistoria (efter en paus på några veckor) och efter det skall jag öva sånger samt musikteori prov. Halle
 
 

15 Dagar till Jul.

Håhhååå, julen är riiiiktigt just här. Denhär veckan är känd för att det är Lucia på fredagen. På torsdagen har jag musikteori 1/3 prov. Nästa vecka har vi julfest och ett uppträdande. Sen är det jullov i 2½ vecka. Kommer antagligen gå sönder, få abstinensbesvär och klättra på väggarna hemma för att få komma tillbaka till lärkkulla, ehöhö. Efter jullovet är det mindre än en månad tills jag blir myndig, gkähkodifsglunak. 
 
Jag har en skrap-adventskalender. Jag är 5 julgubbar från att vinna 20 000€. Kalendern har 15 dagar på sig att göra mig till den lyckligaste på jorden. Högst antagligen tycker min kalender inte om att bli skrapad så jag vinner inte någonting alls, fast om den är snäll så kanske den ger mig 5€... Kan meddela på julafton!
Om jag dessutom skall vara ärlig så har jag så gott som varje år skrapat en liiiiiiten del på varje "lucka" för att smygtitta. Kanske också därför jag inte vunnit stora summor. I år låtsas jag vara vuxen och mogen och låter luckorna vara.
 
 
 

What else to say?

1. Kalaset/80-års festen blev riktigt bra. Syster kände för att filma allt i sträck när jag uppträde så jag har en 17minuters video som ingen orkar kolla på. Skall försöka klippa den i mindre bitar så får ni ändå ta lite del av det hela.
2. Uppträdandet med skolan på Norris gick också bra. Fotade 271 bilder varav 140 dög. As usual.
3. Min dygnsrytm har rubbats ordentligt under helgen. På fredan kom jag i säng kanske 2,om inte 3. Lördagen sträckte sig ända till klockan 7 idag morse (söndag) och jag sov kanske 5 timmar.
4. Inte bara min dygnsrytm utan mina matvanor har också vänts upp-och-ner. Igår åt jag frukost, pepparkakor, chips och två olika sorters sallader. Idag har jag ätit en tallrik med franskisar och kebab, that's it. Har helt plötsligt blivit lat, även om jag har ett paket nudlar, kycklingfiléer, en lök, wokgrönsaker och några goda kryddor har det inte lockat att ställa sig vid spisen.
5. Idag såg jag pojken med masken (?). Hade något med de tre musketörerna att göra (som jag aldrig sett förut). Det jag ville säga var att det var en riktigt bra och passligt spännande film att se på.
6. Nu skall jag nog gå och lägga mig. Har iofs. Ledig dag imorgon men kan väl ändå vara bra att kämpa mot dygnsrytmen. Tack och Godnatt.
 

Jag lovar att jag skall vara snäll.

Snön faller vit här utanför, hääärligt!! Jag är mer eller mindre på lärkkulla hela helgen bortsett från mofis 80-årskalas idag (stress) och vårt gig på Norris i morgon. Igår åkte mitt humör riktigt berg-och-dalbana. Det mesta verkade väldigt oklart och det blev ändringar och där ville mitt huvud falla av. Missförstå mig inte, jag tycker det skall bli jättekul, men det är samma sak inför jul och nyår -en sån otrolig stress och missförstånd före det kan bli bra.
Glad är jag i alla fall för att jag inte tappat rösten eller något dylikt. Om jag får min syster att filma idag så får ni videon, så det är upp till henne.
 
18 Dagar till juuuuuul (och jag har inte köpt en enda julklapp ännu, tralalalala............)
 
Nä, nu skall jag gå och göra fryykost, ha de!
Be there.

Det är nu som jag vill stanna tiden.

När jag bläddrade i kalendern blev jag inombords riktigt arg och ledsen. Tiden far fruktansvärt fort. Lärarna sa redan på första dagen "ni kommer inte att förstå hur fort det här året går förrän det är avslutning". Varför förstår vi inte det? För att vi inte VILL förstå. Kalendern är full med uppträdanden och man inser hur mycket mer tid man skulle vilja ha och behöva. Få mera struktur. Redan nästa vecka har jag mitt teoriprov i 1/3, och det känns som om jag inte fattar någonting fast jag lärt mig massor. Tiden rullar iväg och snart blir jag myndig. Har tidigare skrivit ett inlägg om hur mycket jag fruktar siffran 18 (skämtosido.) Efter det tar det inte alls lång tid förrän det är 17 maj och avslutning på lärkkulla för min del. Jag hoppas att jag den 1 juni står på ett sommarjobb och får vara glad och positiv varje dag. Sedan tillbaka till gymnasiet.
 
Dock har det varit mycket prat om "mitt gymnasie" den senaste månaden. Vi skall byta hus, jag har ingen aning när och andra saker är också oklara för mig så jag tänkte att varför inte googla i hopp om svar? Istället kom jag in på vårt gymnasies blogg som jag inte ens visste existerade?!?! Lärarna har skrivit blogginlägg sen 2011 och jag har inte sett den förrän nu?!?! Jag klickade till början och började läsa. Jag har ännu en hel del att läsa men jag ville bara säga att jag saknar nog vissa lärare lite mera nu efter att ha läst i bloggen. Att kunna se på lärarna på ett helt annat (och möjligtvis bättre) sätt än förut lockar verkligen.
 
Egentligen har jag på riktigt en "fifty-sixty" känsla just nu. Lärkkulla väger självklart mera men det kommer att ta för fort slut så jag måste vara beredd på att fara till gymnasiet igen, men det känns inte lika farligt just nu.
 
Här hittar ni bloggen, heja EG!

Andra December.

Snart är det uppträdande som gäller.
Vi håller tummar och tår att lokalen är i samma storlek som jag och Tova har räknat med, annars kan det gå dåligt, haha! Nä, det här är en kul grej.
Var och köpte ny topp idag också lite akut så priset fick vara detsamma....... God Jul? 
 
Vet inte hur uppdateringen ser ut resten av veckan så om den ser dålig ut så har ni blivit förvarnade, ok?!
 
Julfiilis från instagram ;)
 

3 favoriter i en video.

Jag har övat hela förmiddagen inför morfars 80års kalas, kommer bli superbt!!
 
Klickade nyss in på youtube och i rutan kom det upp en av Gmx's nyaste videon, WOPPIDOO; Clara Henry-Gmx-tänd ett ljus. Tre favoriter alltså!! Jag med min torra humor glömmer ibland bort att Clara faktiskt kan sjunga så jag fick en liten upplysning om det. Tack till er. Era röster passar bra ihop, jag gillar stämmorna och det tillfredsställer mig passligt mycket. Mer julfiilis. Jag skrapade också fram en julgubbe i kalendern, 23 dagar kvar!!
 

RSS 2.0