Tre och en halv.

Skolterminen börjar närma sig så småningom (eh, 25 augusti) och jag har pumpat ny energi och inspiration. Har spenderat nästan 2 veckor på Åland med Joel, (ett varv via Sverige faktiskt) nu är han uppe i Närpes några dagar och kommer sedan till mig i ungefär en vecka. Jag tänkte nyss skriva att just nu skulle jag ju inte kunna ha det bättre egentligen men jo, det skulle jag kunna ha. Jag har antagligen dragit på mig en blandning mellan bihåle- och ögon-inflammation och jag mår därefter........ Troligtvis till läkare i morgon. På lördag börjar dagen med begravning (tjohooo.......) och efter det släktträff (first time in my whole life). Ha det superBt
 

Plus minus aderton.

Okeeeej, min statistik ligger på nollan, kanske mindre kul... Får ju helt och hållet skylla mig själv:)
Jag har under de senaste dagarna kollat matrix, isac Elliot, varit och simmat och hoppat huvudet före (bokstavligen, när jag kom i vattnet funderade om min hjärna hade sprängts) från 5m (?), kollat Redrama, Adrian Lux (även om jag efter 15min fick något underligt anfall och började må illa och var fem före att svimma, antagligen för att det blev så högt tryck) och så vidare. Något som var otroligt konstigt igår var när vi skulle komma in till område och valde den kortare kön för "icke alkoholhaltiga området"/"under 18". Joel går före mig och behöver bara visa sitt armband. När jag skall gå in vill hon se ID på mig, jag bara whaaaaaaaaaaaaaaaaaaat?! Varför skulle jag visa ID på "barnområdet"?! Jag visste inte hur jag skulle ta det. Såg jag för gammal ut för att vara på barnområdet, eller såg jag för ung ut för att vara där? Jag förstååååår inte............ Det värsta var ju det att jag hade haft samma ordningsvakt någon dag tidigare och då gick jag in på K18 område, och visade ID, men kan någon söt och snäll person göra klart för mig varför jag måste visa ID? Som tur hade jag ju ID med mig............ men i alla fall. Jag kollade sen på följande som kom in efter mig men inte behövde de heller visa. Morr.
 
Nåja, idag är det fredag, då ska man ju vara glaD! Nog för att jag har varit glad hela veckan men ändåååå, ha en bra helg folket :)!
 
 

Im here!

Jo häj
 
Jag är på Åland, har det super och sitter i skrivande stund på sängen. Joel jobbar ännu en vecka så jag får underhålla mig själv på bästa möjliga sätt... :D
 
Igår såg jag både Albin och Laleh på Rockoff. Hujedamej dom är duktiga!! Albin var hur ljuvlig som helst och Din soldat var ju helt tydligt en favorit. För Lalehs del var nog det mesta positivt. Det enda jag saknade var liiiiiite mera ögonkontakt med publiken, men det kanske hörde till hennes personliga stil....... Vem vet! Det lät ju bra i alla fall.
 
Ikväll skall vi till Stallhagen. Intressant!
 
Seenaste från Instagram..... Tror ni börjar bli vana vid det nu.... Men jag har faktiskt kameran med! (Även om jag bara har halvt batteri kvar och batteriladdaren blev hemma......... Snyggt jobbat, faktiskt. Om de inte är hemskt dyra i butik kanske jag köper en. Det kan ju behövas nån gång........)
ph1; simskoleavslutningen i Tenala
ph2; jaag på båten!
ph3; The one and only, Laleh!

I don't have to try.

 
 
Behöver jag säga att låten är ljuvlig? Eller videon? Allt handlar inte om att ha mycket smink eller det maffigaste håret eller finaste frisyren. Jag har absolut inget emot såna som använder smink men själv är jag riktigt dålig på att använda smink..... Jag har aldrig varit en smink-person och om det är någon gång jag inte känner mig bekväm i mig själv är det när jag har smink på när det för de flesta är tvärtom. Jag bryr istället mera om mina naglar även om jag gjorde det mera förut... Egentligen bryr jag väl mig inte så mycket om mitt utseende när det kommer till kritan. Jag kan gå med rufsigt hår om jag inte hittar min borste, jag kan gå med shorts även om mina lår dallrar när jag går, jag kan gå med bikini även om jag har bristningar på min kropp. För att jag är jag och för att jag har lärt mig acceptera hur jag ser ut. Jovisst har jag sämre dagar där jag klagar på att mitt hår har utväxt, mina celluliter är riktigt fula och jag har ett runt ansikte, men det är saker jag inte går omkring och tänker på varje dag.
Yolo säger jag för att man inte har tid att fokusera på det negativa och tack till Colbie Caillat för en bra låt med rätt budskap!

So not sorry

Tjohejj, uppehåll här någon dag igen. Vad har hänt sen senast?
- Jag har varit på min livs första baby shower som verkligen var riktigt kul!
- Jag har haft s.k. "kvalitetstid" med båda brorsorna, dvs. Grillning och födelsedagskaffe.
- Haft simskola igen, börjat räkna metrar så barnen får sina två kilometers-pinsar och plaskis med nya barn.
- Haft fotografering med Ellie och hennes pirat. Bra så!
 
Jag är glad att jag är sysselsatt så man inte blir stillastående. Imorgon är det tisdag och det står en stor fet fyra på min mini-kalender som är uppe på min vägg ovanför sängen. Dessutom får pengarna rulla in imorgon då jag skickar rapport från skåldö simskolan.... På tal om pengar fick jag ett brev från Raseborgs stad där jag tydligen fått semesterersättning, dvs. Lite pengar. Daniela är nöjd!
 
På onsdag har jag ingenting planerat men på torsdag kväll mellan 16:30 och 19:30 står jag för andra gången denna sommar och säljer glass i Pappagallo i Ekenäs så då vet ni var ni ska hålla hus! I något tillfälle är det också lite simskola-avslutnings planering och förberedande... På fredag händer det inte mycket annat än simskolan och på Lördag är det först avslutning och sedan packar jag iväg mig till Ååååland!!♥
 

Mina mål/drömmar/önskningar.

Sanningen är den att jag är så äckligt realistisk så jag brukar inte ha några framtidsdrömmar/önskningar. Dessutom är jag väldigt spontan och går nu för tiden på magkänsla. Förstås hoppas jag innerligen (och räknar med) att jag har Joel kvar med mig efter ett år, det är min absoluta högsta önskan just nu! Allt annat kommer som det kommer och jag vill inte planera för mycket i fall jag sedan blir besviken. Jag har iofs små drömmar som bubblar upp nu och då men spricker igen av någon anledning.
 
Jag är också en sådan som tar en dag i taget. Jag har ingen klar bild av vad jag vill bli när jag blir stor. På många andra plan är jag (ibland lite för) mogen, men på den fronten är jag nog fortfarande i dagis och dagdrömmer och försöker få inre bilder och idéer för vad jag vill bli när jag blir stor. Jag kanske aldrig får någon riktigt utbildning men vad gör det sålänge jag har pengar, mat, kläder och tak över huvudet? Det kanske också är riktigt kul. 
 
Jag är en "pröva på" människa. Jag har en eller flera gånger "jobbat" som/med:
- gamlingar (vilket jag inte kommer jobba med igen, men bra erfarenhet)
- Kundbetjäning på Matkahuolto vilket jag trivdes bra med
-Ta inträde till futsal-matcher vilket jag också trivs bra med
- En gång i en glasskiosk, också kul!
- Barnvakt, helt okej
- Haft klubbar för barn, också helt okej
- Lägerledare, riktigt skoj!
- Simlärare, som också är riktigt kul.
- musikunderhållning (?) Det är också kul (surprise?!) !
 
Ja, kundbetjäning tycks ju vara min grej, men vi får se. Kanske jag börjar jobba på en butik någonstans och sitter där resten av livet.... Inget mig emot, just nu i alla fall! Något med musik skulle ju också vara helt kul, men jag vet inte vad i så fall... Nå, det klarnar väl kanske någon gång!
 
 

Synd

Kollade igenom min dag-lista för att skriva något sådant inlägg men kände inte för att välja någon därifrån så jag får väl pressa text ur mitt huvud mer eller mindre spontant istället....
 
Idag hade vi livräddningsdag i simskolan. Fy tusan vad kul barnen tyckte det var att hoppa i vattnet och simma med kläder på. Chillade efteråt på stranden med Emmy ett tag och pratade om himmel och hav, riktigt kul! Imorgon är det redan fredag, veckan har gått otroligt snabbt. Om följande vecka går lika fort är jag ju snart hos Joel igen, wiiiie!♥
 
Under helgen blir det lite fotografering på lördag och på söndag blir det middag-och kalasdags och får träffa bror i kvadrat (ja, nu var jag bra lustig......)

Ett speciellare husdjur.

Tänk jag drömde inatt....... Att jag hade en björn och han åt flingor, mjölk och daim bitar. Ni får tro't (?) om ni vill men flingor,mjölk och daim var precis vad min stora björn åt.
 
Jess, att drömma om en björn. Det var skrämmande hur mycket av drömmen som fortfarande sitter i mitt huvud. Jag brukar sällan minnas mina drömmar. Ännu till var det fem före att jag sedan blev ihjäl-skjuten precis innan jag vaknade. Då tyckte jag det var dåligt väder för solen inte lös och jag såg moln på himlen. Klockan var 06:13 och jag fick sova några timmar till och vakna upp till fullt solsken. Så att sånt. 19-20grader i vattnet och 47grader i solen, jag klagar inte. Vattenflaskor som läggs i frysen så man har kallt och friskt vatten följande dag. Helt ok!
 
 
Förresten åt jag nog nordens/världens största jordgubbar igår. E.N.O.R.M.A
 

Dag 8 - En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Ööööh, skratta mer eller mindre dagarna i ända?....... Jag biter inte på naglarna eller något annat som jag kommer på just nu. Att skratta är en vana eftersom jag gör det väldigt ofta, elleeeeer? Men är det en dålig vana? Veet inte...... Svårt. 
 
 
Dag nummer 2 i Tenala simskola är avklarad och jag följer med så gott jag kan samt simmar där mellan varven. Simlärare är nog ett tacksamt jobb iom att;
1. Baaarn!
2. Man blir brun (bränd)
3. Man får bra betalt
 

Dag 7, vad jag skulle göra om jag fick en miljon.

Ojj herre, jag kan inte ens föreställa mig hur mycket en miljon är. Jag skulle spara ungefär hälften till framtida bruk. Jag skulle köpa en bil, skänka massor med pengar till olika föreningar, köpa ett hus? Skaffa hårförlängningar (haha), måla om mitt rum, shoppa.............. Osv osv
 
 

Du & jag

Tjohej!
Igår spenderade jag kvällen delvis i Karis, delvis i Ingå. Kom hem ungefär halv 3 tiden och sov idag till halv tolv och har sen dess bara luggit i solen och blivit någon nyans brunare, bra så!
 
Vet ännu inte var kvällen slutar, återstår att se. 
 
 
Jag funderade idag på en sak. Tänk hur mycket strålning vi utsätter oss själva för dagligen och hur tidigt små barn vänjer sig vid ipad och telefoner. Det är hemskt. Dessutom fick jag en sådan känsla att jag någon gång i framtiden kommer att få någon sorts cancer. Inte för att jag önskar det, det var inte det jag sa, men jag bara fick såna aningar. Om det stämmer eller ej vet jag ju inte, men om jag får det vill jag ju helst klara mig igenom den levande. Så att sånt. 
Senast från Insta. @ddaannii96 as usual!

Sunshine.

Oj gud. Altså denhär samsung chromebooken.... Jag har använt den i ungefär 10minuter och den är helt tydligt min nya bästa vän!!!!! Den får typ agera reserv pojkvän när jag ser Joel så sällan........ Nä men ungefär! Den är sååååhääääääär perfekt för mig. Tidigare var jag skeptisk mot "mini-läppärin" men huhhu vad fel jag har haft. 
 
Idag har det varit sol ute och simskolan höll på längre än vanligt. I övermorgon är denna simskola över och nästa vecka fortsätter jag i Tenala och hoppas på bra väder. Suveränt. 
 
Något som inte var suveränt var nog min dröm inatt. Hujedamej. Först började det med att jag hade två yngre systrar som var tvillingar som liknade min pappa mer än vad jag gjorde. Sen såg jag min pappa dö framför ögonen på mig och inte länge efter det dog Joel också. Vadå mardröm?! Gissa vem som var skakis och orolig idag morse när hon vaknade...
 
Anyway, ikväll skall jag och jobba på sommarteatern och krama om min Jenkki, wiiiie!
 

RSS 2.0