Nu när jag blickar tillbaka.

Det är underligt hur mycket jag egentligen förändrats. Jag kollade igenom "gamla" bilder igår än en gång, bilder som är mer eller mindre än 1 år gamla. Det jag konstaterade är att jag lever hellre i nuet. Både jag och min syster kollade på bilderna och vi skrattade ju nog lite också fast inombords ville jag ju bara kasta tomater på flickan på skärmen. Jag tänkte faktiskt dela med mig av dessa bilder, bara för att.
Då.
Mars 2012
September 2012 
 
 
Augusti 2012
Maj 2012
April 2013 (inte ens ett halvt år sen.)
 
 
Haha, flodhäst right? Jag såg mig aldrig såhär stor. Det är pinsamt att erkänna ja, men jag tyckte inte att jag var jätteöverdrivet stor? Tydligen så var jag ju nog det i alla fall. Inte tycker jag att jag sett så stor skillnad på mig själv heller förutom nu när jag ser på bilder och köpt nya kläder i ungefär 4 klädstorlekar mindre.....
Hade photoshoot med Jessi häromdagen också, då fick jag ordentligt upp ögonen. Tack!
 
 
 
 

Sen fredagkväll.

Hej folket! Idag spelade vi in i studion och det var riktigt kul! Knappast sista gången jag står i studion (;
Efter skolan spenderade jag tid med Jessi och det märktes ju på henne att det inte var igår vi träffades senast, haha! Fina foton fick vi också, men dem får jag först imorgon. När Jessi lämnade mig så gick jag ut på 12km promenix, för att jag trodde det var dött i skolan..... Det var det ju inte två timmar senare, haha! Skall snart sova, och hoppas på att jag sover ut imorgon riktigt ordentligt. Vet ännu inte i vilken del av Raseborg jag befinner mig i på morgondagens kvällssida, det återstår att se!
Ha en braa helg.
 
 
 

Förberedelse

Sitter och lackar naglarna samtidigt som jag lyssnar på musik och redigerar bilderna från Houtskär. Jag sov aldrig igår och inte krattade jag heller... Kanske jag måste fara hem under helgen trots allt. Ikväll är det Stagenight och som det verkar nu så kan det bli helt jäkligt kul! Inget att missa altså!!
 
Har endast en lektion idag eftersom teorin faller bort, bra så att jag inte behöver stressa som en dåre, haha!
 
Jag fick en kommentar om mera bilder på mig själv, så jag bjuder väl på en halvbra bild från Houtskär. :)
 
 
 

Hej sömnbrist.

Efter 20 timmars bussåkande och allt för få timmar sömn den senaste veckan är det ganska skönt att vara hemma igen.
Jag skaffade en blå fot åt mig i förrgår, i brist på annat.
På Houtskär frös man som bara den fast solen sken hur mycket som helst, det var ett stort minus!
 
Just nu kan jag inte tänka allt för klart så jag skall nog snart ta en tupplur och hoppas att det finns tid efteråt till att kratta. Haha, jag har en konstig favorithobby på hösten, att kratta. Jag fattar inte varifrån jag fått det och normalt är det knappast, hah!
Jo, god natt.
 

Torsdag.

Dofter i luften är för tillfället nyklippt gräs och ärtsoppa.
 
Jag har första lektionen om ungefär en halvtimme. Rytmmusikhistoria, på engelska. Sedan har jag lite håltimmar och efter det tre lektioner teori. Teori är jättekul enligt mig, för nu lär jag mig mycket mer och förstår saker som varit halvklara tidigare. Efter skolan blir det antagligen ett snabbt varv till grannstadens marknad för att köpa meterlakrits. Ju äldre man blir, desto mindre behöver man se marknaden, men det hör ändå till att man är där....
På fredag"morgon" när ni andra sover som bäst skall jag och mina klasskamrater här på lärkkulla åka med buss upp till vasa, klockan 3:45 (!!!). Vi ska på musik och talang evenemanget och är där till söndag. Skall bli intressant att se vad det egentligen går ut på, hoppeligen kommer jag hem med mera info och tankar än vad jag har när jag far.
 
Jag lovar att inte uppdatera flitigt en vecka framåt (haha). Jag kommer hem på söndag eftermiddag och på måndag morgon åker vi till Houtskär, där vi stannar till onsdag.
 
Det händer jättemycket denhär veckan men det lugnar nog ner sig snart. Nästa vecka på torsdag är det också dags för stagenight. Som ni kanske förstår så har det varit mer eller mindre kaotiskt att öva,men vi drar det på talang, för det är vi bra på, haha! Altså på Karelia i Ekenäs nästa veckas torsdag klockan 19.00!
 

Tack Tack Tack

Gårdagens konvent var riktigt bra. Det var så många fina som kom fram till mig och pratade, kramade och gav komplimanger, ni ska veta att jag kommer leva på det i flera veckor framöver, haha, ni e guldvärda, allihopa♥
Det var många som knappt kände igen mig men jag klandrar dem inte, det är ju faktiskt sådant som värmer mitt hjärta. Att få höra hur snygg och vacker jag har blivit värmde ju också väldigt mycket. Flera av de som var där har jag ju inte sett sen avslutningen i våras och ja, jag har ju nog förändrats sen dess.
 
Jag dansade igår så att vaderna höll på att sprängas men det gör ju inget! Ungefär 12-tiden började jag traska hemåt med mycket blandade tankar i huvudet. Idag började jag morgonen klockan 9 med en 13km länk, för att få tankarna under kontroll. När jag kom hem från länken åt jag mammas maltlimpa, ingenting kan slå den, haha! Ikväll kräftskiva, gott så.
Letting Go

Lunchrast.

Fredagen den 13e............... Jag tycker synd om alla 97or på konventen idag, de är dödsdömda med perfekt datum, haha.
 
Jag har nyss smällt i mig god lunch och snart fortsätter vi med det vi började med i morse. Spela in en låt!! Hallelujah vad det är roligt fast vi knappt gjort någonting ännu heller, haha.
Igår hade vi ett litet uppträdande här på skolan för språkstuderandena och sedan dansade vi salsa, åt grillat och chillade, jättekul!
 
Jag skall hem igen under helgen med fullspäckat program. Idag står konventen på schemat, imorgon är det öppet hus på Active (ännu osäkert om jag far dit.), på kvällssidan skall vi på kräftskiva, söndagen är det gennarbyviken runt, kanske kalas och så ska jag öva med mitt luciagäng. Det är skönt med mycket program så det inte blir mycket död tid någonstans!
 

She's not me.

Idag fick jag en uppenbarelse, haha! Nä, men jag konstaterade idag att på knappa två veckor i karis har jag och mitt tankesätt förändrats. Samma gäller min sångröst. Min sångröst verkar inte ha så mycket gränser egentligen, eller jag har inte ännu hittat dem. Jag bara fortsätter överraska mig själv!! Det gör mig så lycklig!! Nu är jag ganska säker på att jag kommer få så otroligt mycket ut av det här året. Lite som att vara på terapi (vilket jag iofs. aldrig egentligen varit på, men kan föreställa mig....), jag kommer utvecklas ännu mera dethär året än vad jag redan gjort, antagligen på både gott och ont men det är inte det väsentliga just nu.
 
På min sånglektion idag (2a i hela mitt liv, haha!) sa min sånglärare att min röst är jättefin och mystisk, man vill höra mer av den. En röst som inte skall gömmas. De orden tackar jag för! Jag har hört de orden förut men de har inte haft lika stark betydelse som de har fått nu. Jag fick en extra kickstart! Mitt självkritiska beteende har minskat rejält under de två senaste veckorna, och det känns otroligt bra. Samma gäller mitt falsett-läge. Det finns kvar, men det är inte min enda utväg mera.
 

Good afternoon!!

Jag hade idag min första engelskalektion där hälften av studerandena kommer från Ryssland. Det var kort sagt en upplevelse. Om vi säger såhär, det är väldigt lätt att dra paralleller med den lektionen jag hade idag och med första-års klassister i grundskolan. Så uppfattade jag det. Ingen markerade, alla sa rakt ut svaren som inte alltid var rätt.... Någon sa svaret i ena ändan av klassrummet och efter någon minut kommer samma svar från andra ändan. Det var ju lite underhållande på samma gång, men väldigt ovant. I gymnasiet får man blickar om man inte markerar utan säger rakt ut, well, välkomna till raka motsatsen!
 
Det flög just en riktigt stor och fet fluga in i mitt rum.
 
Anyway, jag kommer endast ha engelskalektionerna på måndagar, sen är jag ledig! Dethär kommer vara i ungefär 4 veckor, sedan kommer jag ha slagverksensemble efter lunchen. Bra så!
 
 

Det är tyst här hemma.

Precis som jag hade föreställt mig sade mamma att hon saknar mig hemma, för nu är det så tyst, ingen går omkring och sjunger. Är jag förvånad? Njäääe. Hon hade inte ens fått kaffe på sängen med sång igår när hon fyllde år, lite pinsamt nog.... Annars var gårdagen riktigt mysig. Vi åt kräftor som jag inte ätit på ett tag, catchade upp med Elin, och åt annat gott. Nästa helg blir det tydligen kräftskiva nr. 2, haha, schysst!
 
Både igår och idag har jag nog gjort klart för alla i huset att jag är hemma, musiken på max och jag som sjunger med, haha......... Michael Jackson som jag tidigare inte tålde att lyssna på har varit på repeat för att jag ska få in min stämma, "times like these" med foo fighters för att jag skall hålla den i minnet osv.
 
På menyn idag står det ugnsstekt lax, usch vad gott!! Annars då? Skön helg kan man lugnt säga.
 

Fredagsuppdatering.

Well, well. Det är fredag och min mor kommer och söker hem mig över helgen. Jag har inte varit hemma på två veckor ungefär, så det skall väl bli kul att komma hem igen!
Min mor blir dessutom lite äldre gumma idag,så grattis på henne! Vi firar det med kräftskiva ikväll hos bekanta. 
Som sagt så har jag inte varit hem på två veckor men jag har inte känt någon hemlängtan, antagligen för att människorna här är så härliga, verkligen. Under de senaste dagarna har jag haft lite bandövning, teori, ensemble och studioteknik. I förrgår spelade jag tennis och det var ju riktigt kul! (fast tekniken skulle ha kunna vara bättre från min sida, haha....) och igår drog jag en längre kvällspromenad för att rensa tankar och fundera överlag. Mitt humör var inte det bästa igår på morgonen/dagen men kvällen blev bättre efter hand.
 
Jag har ännu ungefär 1½h tills första lektionen, så skall väl fortsätta surfa runt, lyssna på musik och läsa andra bloggar, ha det!
 
 

Träffad.

Sa ju igår att jag är ledig idag, skojade bara. Vi hade möte efter lunchen och sedan spelade några av oss en låt tillsammans. Jag hade aldrig hört låten förut som vår lärare gav åt oss men nu när jag har haft den på repeat i ungefär en timme börjar jag sakta men säkert känna texten. Det är skillnad på att läsa och låtsas sjunga sången som man aldrig hört förut eller att ha hört sången ett x-antal gånger och på djupet hitta innebörden. Denhär sången är fin. Texten är fin, det finns en betydelse.
Nu ska jag gå och dricka en kopp té och kolla ut på regnet som typ dränkte mig idag morse då jag var ute på morgonpromenad.
 

När man borde sova.

Hallå där, kött och blåbär. Idag är det söndagkväll och jag har heeeeelt ledig imorgon. Blev positivt överraskad av det, haha! Jag har haft en sågottsom perfekt vecka. På fredagen stannade jag i alla fall på internatet och vi försökte grilla med en engångsgrill som aldrig ville fungera så vi kom tillbaka till skolan och fixade köttet här i stället. Igår åkte jag in till huvudstaden till broor och på kvällen sprang jag midnattsloppet. Det var riktigt kul! Massa gröna gubbar och gummor som luktade svett och irrade omkring på stan, haha, herregud jååå näää. Jag orkade länka alla 10km med tiden 1.00.32, och jag är väl all in all helt nöjd!
 
 
Kommande vecka är jag i skolan/internatet/ute på länk och till helgen åker jag hemåt, eller skall vi säga, min mor tvingar hem mig, för att hon fyller år och vi ska på kräftskiva, bättre sent än aldrig. Dock gillar jag inte att äta kräftor (/räkor) för jag gillar inte att skala dem. Annars äter jag ju nog dem bara jag slipper att skala, hah.
 

RSS 2.0