Paus.

Sen senast jag bloggat........................
 
... Har jag haft påsklov som jag spenderade i Finland och klantade till mig (som vanligt) på vägen till Finland, men ingen större skada skedd!
... Har jag varit på turné med mitt band från skolan till Finland och hade hur kul som helst!!
... Har jag och Joel beslutat att vi tar en paus.
 
 
Egentligen har mitt och Joels förhållande gått i vågor ända sedan hösten. Ibland har det varit hur bra som helst och ibland verkligen inte bra över huvudtaget. Ja, jag fattar att det är så med förhållanden men när det går så långt att jag spenderar onödig energi på att vara arg & irriterad på en person som verkligen inte förtjänar att bli behandlad på det viset känner jag att det är inte rättvist mot någon av oss. Jag hatar mönster och det är så som vårt förhållande blivit den senaste tiden. Han kommer hit till helgen, festar, jag blir besviken, han åker hem på måndag morgon och så fortsätter det vecka efter vecka så jag kände att något måste göras innan det är för sent. Det vi troligen behöver är ett miljö-byte för att få någon sorts förändring och det är det vi kommer få när vi båda återvänder till Åland. Om ca. 2 månader. Jag sa till Joel att jag vågar inte riskera att ha det som vi haft det den senaste tiden två månader till för det behöver inte alls sluta bra. Så vi var båda överens att vi pausar detta nu och återkommer bara jag själv fått varva ner och hoppeligen fått en positivare syn på saker igen. Då vi hade diskussionen i söndags satt jag och grät som en idiot och Joel tog allt lugnt eftersom han också märkt att dethär går bara mot fel håll. Nu någon dag senare känns det bra och jag är redan lättad över att jag tog upp detta. Ingen av oss hade tankar på att göra helt slut och då kände vi att om det finns något som kan rädda detta är det en paus så vi får en omstart på nytt ställe. Ni får tycka vad ni vill om pauser men snälla, håll det för er själva! Vi kommer absolut få klart för oss om det lönade sig eller inte så don't worry.
 
 
Vet inte ens varför jag skrev detta men nu vet i alla fall de som är ens lite intresserade av mitt liv vad som försiggår på den fronten. Jag har helt enkelt för mycket att tänka på just nu och måste skala av det som tar mest negativ energi. Jag hoppas att det mesta som inte är ok nu kommer att vara det eller i alla fall en aning bättre allra senast i sommar. Ta hand om er♥
 

RSS 2.0