Helgen som kom och gick.

Dit for den helgen. Allt rullade på så jag hann väl inte med egentligen. Jag och Joel chillade hos Max då det ännu var sol utomhus när vi kom till hamnen. När vi anlänt med spårvagnen till centrum kom ett stört-regn från ingenstans och vi blev blöta innan vi ens hann märka att det kom en skur. När tåget stannade i Karis åkte vi vidare till Ekenäs för att köpa diverse presenter till min syster och klockan 16:00 var det Emil i Lönneberga. Efter det satt vi i Ekenäs centrum en stund och åkte sedan hem för att hjälpa mamma. På söndagen satt vi klockan 10:00 i en fullsatt kyrka och efter 1h och 45min var det (äntligen) slut och vi fick komma hem och äta salt och sött. 
 
 
 
Här emellan har jag gosat med Nelli och Snöboll(/Bella) och umgåtts resten av familjen så mycket jag hunnit och träffat Elin.
 
 
Så att sånt! Mitt instagram-konto har haft en hel del aktivitet, men det händer väl inte allt för ofta, haha
bild 1; anlänt till Helsingfors
bild 2; tog en glasspaus i Ekenäs
bild 3; en video på instagram med första mötet med Snöboll
bild 4; Emil i Lönneberga
bild 5; Konfirmationstårta
bild 6; syskonen Ragnell som var på plats
bild 7; en liten selfie med Joel innan vi tillsammans steg på tåget tillbaka till Åland
 
 

Och som Joel sa, trist att det blev så snabb visit, skulle gärna stannat längre men jobben kallar!
 
 

Vad vill du med ditt liv?

Igår när jag skulle gå den korta sträckan jag har till jobbet bestämde min hjärna för att gå från 0-100 på mindre än tre sekunder. Jag konstaterade att nu har jag ju faktiskt redan sommarjobba i en hel månad och det är lite mer än en månad kvar. Tiden går så otroligt fort. Sedan började jag fundera på allt pappers-jobb som kommer om jag skall studera i Sverige nästa år. Sedan fick jag lite panik över den saken om jag ens vill till Nyköping. Efter det föreställde jag mig vad jag skulle göra i stället, främst jobba, antingen i butik eller som simlärare. Blev yr i bollen och trött på mig själv och var glad för att jag kunde lämna det här i omklädningsrummet och fokusera på att jobba i stället.
 
 
På kvällen var allt okej igen och jag är nog fortfarande påväg till Nyköpings musikerlinje i höst!
 
 
 

Ikväll hoppar jag och Joel på båten hem och det skall verkligen bli skönt att se lurvbollarna och resten av familjen igen♥ 
 

Ledig.

Jag tänker inte skylla på att det är tyst här pga. sommarlov, för jag är nog mycket mera på jobb än ledig, hah. Idag råkar jag dock ha en ledig dag så jag har inte stigit upp från sängen ännu utan ligger bara här och slöar. Midsommaren kom och gick, några killar från fastlandet hittade hit och jag var enda flickan på plats, så jag fick väl ta emot dedär dåliga skämten som alltid kommer nu och då............................................... Jaaa, vad mera? Killarna for ut och festa på lördagkväll men Daniela som hade jobb på söndagmorgon fick stanna hemma och gå tidigt och lägga sig. Ungefär 1-tiden fick jag köra för att hämta Joel som tyckte att festen var slut, och klockan 5 fick jag släppa in två av killarna som hotade med att slå in dörren om vi inte öppnar den, haha. All in all var det nog riktigt lyckad midsommar!
 
 
 
 
Nu är det mindre än en vecka tills min syster blir konfirmerad så just nu borde hon vara på läger. Jag och Joel åker från M:hamn på fredag kväll och vaknar upp i Helsingfors följande morgon. Där går vi omkring i någon timme i hopp om att hitta det som jag nu behöver hitta, och tar sedan tåget till Karis. Senare på lördag åker vi för att kolla på sommarteatern och efter det är det ännu oplanerat. 
 
 
 
Dessutom kollar jag runt på digikameror. Iom. att min systemkamera troligen aldrig kommer tillbaka och jag har systers konfirmation och Turkiet-resa framför är det nog en skam för mig om jag är utan kamera. Så nu försöker jag hitta relativt billiga men som också tar bra bilder. Så helt förkastad är nog inte denna dag.................
@danielaragnell på instagram
 
 

10 fakta om mig

1. Jag tror på ödet och att allt "happens for a reason", även om jag inte alltid kommit på anledningen just då.
 
2. Jag kan själv bli obekväm om någon i min närhet är blyg.
 
3. Jag har väldigt svårt att äta frukter eller grönsaker utan att skölja dem med vatten först. Skulle aldrig t.ex. kunna köpa ett äppel från butiken och äta det direkt. Never.
 
4. Jag har lättare att komma överens med mammor än pappor. Det finns undantag men de är väldigt få och kan räknas på en hand. Högst antagligen då jag själv aldrig haft en pappa som jag kan prata om allt med eller göra roliga saker med o. dylikt. Jag har under min uppväxt ibland känt mig smutskastad och blivit så stämplad med "du är inte min riktiga dotter" att det troligen har satt sina spår. Som sagt så finns det ju undantag men de är antingen män som funnits under min uppväxt och brytt sig om mig eller yngre män som jag får ett syster-bror förhållande med där man kan bråka hur mycket som helst, typ. 
 
5. Jag äter hellre samma mat hela veckan som jag själv lagat än köper färdigmat
 
6. Jag äter pizza högst 4ggr/år
 
7. Jag har fortfarande ingen aning om vad jag vill bli när jag blir stor. Det känns jobbigt att tänka att studera flera år samma ämne. Hellre skulle jag skaffa kunskap om allt möjligt, t.ex. hur man bygger ett hus, hur det är att vara gymnastiklärare eller dylikt.
 
8. Tidigare hatade jag verkligen att man blev brun under sommaren och att håret blektes. Dock har det nog vänt nu......
 
9. Jag har på senaste tiden blivit bättre på att tänka mera på mig själv och hur jag känner, vilket har haft både positiva och negativa sidor.
 
10. Jag har aldrig varit till något varmare land. De länder jag varit till är Sverige, Danmark och Estland........ Men i mitten av Augusti skall jag faktiskt åka till Turkiet med Joels familj, och det ser jag faktiskt fram emot!!♥
 
Bild från igår då vi skickade godnatt-bild till mamma, haha

Ledig onsdag.

Jättekul att se att det finns personer som kikar in här på bloggen varje dag, i hopp om att jag skrivit något nytt, det är så det skall vara, tycker jag!
 
 
Det sista jag skrev förra gången var att jag skulle på en snabbvisit till fastlandet. Hur gick det då? Det var vädigt kul att se alla fina studenter samt att få fira fina Elin, men jag gör nog inte en sådan snabb visit flera gånger. Jag var verkligen död när jag kom tillbaka och skulle det inte varit för att jag skrek/sjöng i bilen och slog mig själv på kinden för att hålla mig vaken skulle jag säkert legat i ett dike den natten. Det var verkligen tungt. Men hej! nu vet jag det och är en erfarenhet rikare.
 
 
Sen dess har jag egentligen bara jobbat, och det är ungefär så mina dagar ser ut. Lekt lite med Oliver samt ätit på Stallhagen är det enda som jag hunnit med när jag inte jobbat. Och myst med Joel, såklart. Och lagat mat. Och ätit årets första lösglass. Oj vad mycket

RSS 2.0