Halloween!!

Hallåjdär, idag har vi halloweenfest i skolan! Jag har bilder på kameran, telefon och datorn. Jag bjuder på webcam bilder på mig och fiiina Jennifer och så kanske ni får bilder från telefon och kameran senare, fast bara kanske.... Idag ska vi sjunga så hela skolan ska gunga. Poetiskt som bara den, ajaj sir!
 

Tisdagsmorgon.

Tisdag, I'm still alive! De hade ju lovat storm och mycket regn igårkväll och ja, det blåste en hel del och regnade riktigt ordentligt. Idag under frukosten svajade det fortfarande i träden. Mysigt, sålänge man är inomhus, ute skulle jag aldrig i livet våga stå.. Stormen har ju tydligen dödat ett tiotal personer och i Danmark var hastigheten 52m/s, helt sjukt!
 
Snart börjar min skoldag med kör, sedan band och till sist sånglektion, jippii! Efter det blir det kw dejt med Jessi, bra så! På torsdag uppträder vi utklädda i skolan. Kan ju bli intressant.
Överlag så händer väl inget "intressant" på det sättet de kommande veckorna. Det händer visserligen en hel del; HD, höstlov nr. 2 uppe i Österbotten, keikka på Serendi och sådär men inget som är märkvärdigt på det sättet utan bara som lite kryddor i vardagen.
 
98 dagar kvar tills jag blir myndig.
 Min fiiina Nelli som jag gosade lite extra med under helgen.
 
 
 
 
 
 

Aldrig varit spontanare.

Sa ju igår att jag skulle stanna en natt till på Lärkkulla, ehm..... Slutar med att jag gör ett otroligt snabbt beslut, Tar rocken, vantarna, sätter på skorna, tar plånboken, telefonen och laddaren,springer för brinnkära livet en kilometer till busshållplatsen och sitter efter 5minuter på bussen. Jag kom hem i alla fall. Det blir ingen god lunch på KW. 
 
Idag är det fredag! Andra dagen höstlov, aa, va ska jag säga ?
Jag lever och imorgon är det dags för kalas nummer ett och på söndag kalas nummer två, och jag har söt-strejk till julafton. Väl planerat, riiight? 
 
Trevlig helg, ät en buljong
Raww

Förbenat bra.

Vad har hänt med bloglovin förresten?! De bloggar jag normalt följer har blivit utbytta med någo helt slumpmässiga bloggar?!
 
Anyway, jag har höstlov som jag spenderar mer än gärna på skolan, haha! Idag har vi spelat låtar inför HD i ungefär 4h, fy jisses vad bra vi är!! Det kommer bli så fruktansvärt bra!!
 
Skulle väl egentligen ha åkt hem idag men iom att bilen hem från fotbollsträningar tydligen är heeeelt smockfull så stannade jag hellre här. Imorgon tänker jag skämma bort mig själv med lunch på KW och mot eftermiddagen kommer mor efter mig så far vi till morfar och planerar hans 80-årsfest. Efter det möjligtvis på och knacka på till fd. grannen som blir myndig idag, så det skall vi ju fira med några riktigt fina bilder (;
Skulle man skriva upp alla minnen vi har skulle det väl ta ett tag. Hon var den första människan jag träffade när jag flyttade till Tenala och ja, jag minns fortfarande då vi träffades......... Hon kom direkt fram och frågade vad jag heter, jag svarade inte. Hon frågade igen, än en gång blev hon utan svar. Sen visade hon tungan åt mig och sprang hem, haha! Vi har haft små fighter fast inte så farligt många. Hon var min "länkbuddy" i vintras och i somras flyttade hon ensam till grannstaden. En person som jag delat många skratt med, ända sen jag var tre år. Härlig person, kort sagt.
 
SÅ STORT GRATTIIIS JESSI PÅ 18 ÅRS DAGEN!!!!
 
 
 

Att tappa greppet.

Igår var det en riktigt jobbig måndag. Jag hade andra slagverksensemblen i mitt liv och jag är riktigt riktigt dålig på det. Det är min absoluta svaghet. När och om jag lyckas så går det åt skogen direkt som läraren kollar. Jättejobbigt. Jag får bara kämpa vidare.
 
På eftermiddagen gick det däremot mot det bättre hållet! Jag tror faktiskt jag och Jennifer slipper genom PA-tenten på onsdag, JESS!! Vi är ju inte helt värdelösa trots allt..... Efteråt hade jag fått tillbaka all livsglädje jag förlorat under dagens gång, for ut på länk och när jag kom hem gjorde jag ungefär tusen armhävningar och stod plankan i 5h. Okej, kaaanske inte så många armhävningar eller sååå länge plankan men igår kändes det som att jess, jag är så himla bra och kan klara vad som helst! Idag har jag riktigt skön träningsvärk i hela kroppen, grymt! Snart börjar dagen med kör, kul som vanligt!
 
På bandövningen idag skall vi lära oss denna sång.
 

Isen är här.

 
Skulle dra på en uppiggande morgonlänk idag morse. De 40 första metrarna till postlådan gick riktigt bra, varav det sedan kom asfalt. Tji fick jag. Där var det svart is så jag fick öva på Svanskön-koreografi, ifall jag skulle få för mig att söka till den teater-pjäsen. Jo tack sa man. Man sprang och sprang och kom framåt lika snabbt som en snigel. Jag beslöt mig för att springa bredvid asfalten med alla hundskitar som ingen någonsin orkar plocka upp. Kändes sådär när man skulle ha haft 4meter bred gångbana på högra sidan men man fortsätter lufsa på vägkanten för att slippa framåt. Sedan vek jag av på en sandväg och då gick ju allt mycket bättre. Mysig och svettig var jag hemma efter 5km.
 
Bortsett från den dramatiska och händelserika början på morgonen har jag inte gjort så mycket annat än att luggit på sängen och bläddrat i musik-teori-boken, suttit framför datorn och ätit middag.
Ikväll skall jag äta en ananas. Nu vet ni.
 
Tjohejjsan
 
 

18 oktober.

Snöslask utanför fönstret, whaaat?
Slutet på veckan är här än en gång och jag ska än en gång hem under helgen. Jag har endast ensemble idag, hela dagen så det är ju kul!
 
Igår konstaterade jag att jag är nog inte egentligen lika bra som jag tror att jag är på teori, hejj och hå. 
 
Skall träffa Jessi idag också bara jag har kommit till Eeeknäs med tåget och någon gång efter det styra kosan till Tenala. Nu vet alla vad jag har för planer idag, hoppas att ni lever lite längre nu, hah!
 
FÖRRESTEN, jag tänkte redan glömma, bästa Sara har ju födelsedag idag, hopp hopp hurraa!! Ja må du leva ända tills du dör!
 

Imorgon är det freeeeda.

Hej på folket. För tillfället sitter jag med fötterna mot batteriet och tar tid hur länge jag kan hålla kvar dem. OKEJ NEJ DET GÖR JAG INTE.
 
Imorgon är det fredag, hipp hurraa, och jag har inte en enda plan för helgen. Ännu bättre skulle det vara om jag skulle kunna vara på lärkkulla över helgen men det tycket inte mitt klädskåp.... Just nu har jag ett stort sug för att möblera lite om i mitt rum, fast man inte egentligen får det, haha, jätte bad girl här hejj!
 
Alla andra skolor har höstlov men inte jag, vilket jag bara är glad över. Veckorna här på Lärkkulla går förbaskat snabbt och det skulle ju gå ännu fortare (om möjligt) om vi skulle vara mera lediga. Iofs kommer jag ju ha höstlov två gånger men det är typ ganska irrelevant just nu......................
 
Haha, jag bara skriver en massa konstiga grejjer just nu så det är bäst att jag sätter punkt innan det helt spårar ur.

Bäckar små som blir till en stor å.

Glädje. Vad är du glad över?
 
Igår blev jag helt överlycklig, tack vare min mor faktiskt. När jag var liten for vi ofta och hälsade på många av mammas gamla arbets- och studie-kamrater, jag lekte med alla leksaker jag hittade och drack saft och åt någon bulle medan mamma pratade. De senaste åren har det känts som om vi inte hälsar på andra lika ofta och det gör ont i mig, eftersom jag är en person som ibland är lite väl konservativ. Mamma har sagt "vi har inte tid" och jag tänker att detdär är bara ett dåligt argument, varför säger hon inte något bättre?! Nåväl, här i Karis finns en av dem jag trivdes väldigt bra hos när jag var mindre, vi åt alltid smörgåsar hos henne och hon sa alltid att jag fick ta fler fast mamma sa stopp. Jag minns inte när vi senast skulle ha varit hos henne och mamma föreslog att jag kan ju själv fara dit med cykeln nu när jag är i Karis. Jag hade planer på att dra dit idag, igår ringde jag till mamma för att be att hon i alla fall skulle kunna komma med..... Plötsligt blev jag bara mesig och osäker ifall hon alls skulle känna igen mig? Mamma verkade tvivelaktig och jag suckade djupt men några timmar efteråt skriver hon "vi kommer dit i alla fall, ungefär halv 4, kommer du dit med cykel?" jag bara "JESSJESS JEEEEEESSSS!!!!" Jag blev överdrivet glad för en så liten sak. För mig betyder det jättemycket.
 
Något som många kanske inte vet om mig är att jag är lite rädd för gamla människor som jag inte känner. Jag är kanske en person som bra skulle kunna jobba inom vården men jag har svårt med gamlingar. Det är inte något jag är stolt över.... Därför känns det extra viktigt för mig att träffa de jag var hos när jag var liten, för att jag känner dem, de har alltid funnits i mitt liv, och jag vet att det svider om jag inte hinner träffa dem före de tar sitt sista andetag.
 
Vi är alla olika när det kommer till glädje. Jag kan bli jätteglad för hur små saker som helst som andra kanske inte anser lika viktiga och bara "snyrpar på näsan". Ibland tänker man för mycket på saker som man inte har, jag har ingen pappa, jag är inte rik, jag har inget jobb och inte har jag Celiné Dions röst heller. Istället borde man tänka att jag har faktiskt en familj jag älskar, jag har pengar så jag klarar mig, jag har mat på bordet varje dag, jag har fina människor omkring mig och jag sjunger så att andra kan lyssna på det. Vi använder allt för mycket energi på att tänka negativt. Sväng om det istället så kan du använda energin på något annat sätt.
 
 
Nu ska jag hoppa upp på min cykel och cykla till tanten och hoppas på goda smörgåsar, mera positivt till folket,adios!
 

Tuueesdaayy

Gårkvällen slutade med sushi som jag aldrig ätit förut. Mina klasskamrater lagade och jag såg på.Jag kan säga att jag fick en ordentlig hjärntvättning av wasabin. Usch. Jag gillade inte det, haha! Så försökte efter det nappa åt mig alla sushin utan wasabi.... Annars var det riktigt trevligt! Verkligen skönt att alla kommer överens och överlag bra stämning bland oss studeranden, det uppskattas!
 
Mycket annat har jag väl inte att säga, om någon timme drar jag ut på långpromenad, hade gött!
 

09:00

God morgon folket.
Tänkte allmänt skriva något angående min helg. På fredag var jag hos Sara, åt tortillas, umgicks med nya människor och såg på Ted. På lördagen vaknade jag upp hos Sara och vi började sedan gå mot tågstationen med ett snabbt varv via höstmarknaden. Jag satte mig på tåget till Ekenäs, mötte mamma på stationen, åkte via butiker och kom hem. For till kyrkan och sjöng igenom låten i föregående inlägg två gånger utan problem. Sjöng sången "på riktigt", kom hem, såg på x-factor och somnade. Söndagen gjorde jag inget speciellt förutom att jag somnade igår redan klockan 9 på kvällen...........
 
Idag börjar jag med rytmensemble och är lite orolig över hur det ska gå, återstår att se. Inga speciella planer denhär veckan, nästa vecka är det höstlov för min del torsdag-fredag och en del kalas under helgen. Sen följande vecka har vi "bibbakeikka" och helgen spenderar jag på HD. Hadegött
 
 

Gårdagens uppträdande.

 
 
 

"Ser du, hon sitter i sängen än"

Haha,jaa, jag sitter i sängen än. Det var städerskorna som gick utanför mitt rum och kollade in, tassiga gummor...
 
Jag skippade morgonmålet för att jag inte var hungrig(/försov mig) och känner mig allmänt degig just nu. Vädret där utanför bidrar väl inte direkt med solstrålar och jag skulle behöva mer frisk luft. Just nu sitter jag och vädrar till rummet med min "balkondörr" öppen.... Annars har jag det nog riktigt bra!
 
Rytmmusikhistoria och teori står på schemat idag, och före det en uppfriskande dusch, helt ok.
 
IMORGON ÄR DET FREDAG
 

Säker.

Igår var en superbra dag. Skoldagen flöt på riktigt bra, mycket sjungandes, träffade en bekant som jag inte träffat på 3-4 år, åkte hem ett varv för att öva inför den årliga önskesången i Tenala och det gick så frrruuuuktansvärt bra!! Jag har aldrig känt mig så säker inför lördagen som nu. Halleluja! Haha.
Idag har jag inga lektioner mer så jag skall bara ta det lugnt. Kanske ett varv till Serendi ikväll men det återstår att se.
 
Har ni någonsin tänkt på hur avslappnande pianospel kan vara?! Jag bara känner hur jag bara blir ännu lugnare än normalt när jag hör på dethär klippet. Skönt.

Massa kärlek

Jag vill verkligen TACKA alla som kommenterar på bloggen!! Ni gör mig lycklig och fylld med positiv energi, verkligen! Jag kan nog inte tacka er tillräckligt men jag kan i alla fall försöka, tack tack tack! Särsklit tack till dem som kommenterade mitt "när jag blickar tillbaka" <---inlägg. Ni är härliga och fina allihopa!! Nu tänker jag ha en riktigt bra dag och önskar er detsamma
 
 
 

Det händer i Karis.

Imorgon hade jag antagligen glömt detta så jag måste ju skriva nu. Jag for på en långpromenad nu på kvällen och det var ju verkligen händelserikt.
 
•Sniglar med hus på sig, överallt. Jag hade inte lagt märke till dem förrän jag steg på en. Det var obehagligt, kort sagt.
•Två stillastående polisbilar varav den ena hade blinkers på. Någå ungdomar som hade varit igång som vanligt..................
•EN GRÄVLING. Trodde jag skulle dö. Alla som har sett mumintrollen då de möter morran kan föreställa sig hur jag kände mig (obs, grävlingen = morran i dethär samanhanget). Den var högst två meter framför mig, stod helt stilla och bara glodde elakt på mig. Jag fortsatte gå framåt och det var fem före att jag skulle börja skrika riktigt högt och gällt men då vände den om och smög in bland ett par buskar. Hujedamej
 
 

Jag är en tvivelaktig figur.

I och med att jag endast har en lektion idag som börjar 15:45 tog jag tåget till grannstaden. For och simmade med pensionärer som grymtade och inte brydde sig om de var i vägen och for sedan till gymnasiet för att ta lite noter av Emma. Att vara i gymnasiet kändes bara så fel, haha! Jag har varit på lärkkulla lite 1½ månad nu ungefär och redan vant mig kanske lite för mycket. Visst var det kul att se bekanta ansikten (och ännu mera obekanta!!) och sådär men jag hör hemma i karis det här året. Nästa år ska jag till gymnasiet igen, men nu ska jag nog hållas borta därifrån så mycket jag bara kan och njuta av Lärkkulla.
 
Dagens konstaterande, check
 
 

Var bor jag?

"Hemma" under helgen. Syster har kalas så den vanliga stressrumban som man bara får traumor och fobier för satte igång fast inte lika farligt som tidigare. Skönt om ni frågar mig.
Har städat rummet också för jag var trött på att se hur oredigt det var, så nu är det redigare än det någonsin varit skulle jag våga påstå!! Fast jag funderar, är det verkligen mitt hem fortfarande? Jag känner mig så borttappad och inte lika "hemma" längre. Mitt hem är på lärkkulla, det har jag bara konstaterat. Det var där jag började mitt nya liv med redigt rum, för att komma tillbaka till det gamla orediga rummet. Fy vad jobbigt. Hur skall det gå nästa år när jag bor hemma i Tenala igen? Okej, nu lever vi i nuet och fokuserar på det istället för framtiden, OKEJ?!
 
Snart borde det komma lite mera gäster, bror nr. 1 med familj har redan kommit och farit, lika kul som vanligt att träffa dem!
 
Mitt humör tycks vara lågt när det inte är gäster här i Tenala, för nyss hade jag humöret i normalläge... Suck.
 
 

3.10.2013

09:57. Jag vaknade för ungefär en timme sedan, med allt för få sömntimmar, haha! Drog med några andra från klassen till Serendi ungefär 10 på kvällen och hade det mysigt och himla kul tillsammans! Har varit en gång till Serendi förut men antalet besök kommer nog antagligen öka rejält under det kommande året, haha ;)
 
Annars då? Har endast en lektion idag för att teoriläraren sticker till Österbotten. Några större planer har jag inte för dagen och imorgon är det ju fredag!! Vart far dagarna egentligen?!?! På helgen blir det kalas för fulla muggar, både lördag och söndag, ska bli riktigt kul! :)
 
Ja,just det, jag klippte tillbaka min pannlugg igår också. Ett tag sen den var på plats. Jag skojade lite med att jag inte haft pannlugg på över ett halvt år men sanningen är den att jag har hittat bilder som är knappt 4månader gamla där jag har pannlugg..... Tusan också
Instagraam, @ddaannii96
 
 
 

13 år.

Idag fyller min lillasyster år! I 13 år har jag varit halvbiologisk storasyster och jag har ju klarat mig riktigt bra hittills, typ... Bortsett från de 6 första åren då jag tjatade om att hon och jag inte kunde vara syskon eftersom vi inte hade samma föräldrar. Ja, jag har fått höra om det i efterhand............ 4½ år skiljer mellan oss, och hon är längre än mig. Känns väl lite surt....
 
I alla fall, GRATTIS SYSTER!
 

RSS 2.0