For the rest of our lives.

Försökte skriva ett inlägg tidigare idag men det blev så flummigt att jag själv inte förstod hälften. Höstlovet har kommit snabbt på och efter att inte reflekterat så mycket den senaste tiden kom allt på en gång då jag spenderat tid på tåg, båt, tåg och familje-bilen. Det gick helt enkelt inte att organisera ordentligt så jag låter det gå någon dag till innan jag skriver något. 
 
 
Låtarna som spelas på repeat med ljus tända ikväll; 
 

17 days.

Nu har det igen gått ett tag sen senast och jag skall nog inte ursäkta mig och säga att det kommer att bli bättre uppdatering, that ain't gonna happen.
 
 
 
Nu har jag varit i Nyköping i snart 7 veckor och känner att jag fortfarande är på helt rätt ställe. Jag märker att man börjar få ordentlig kontakt med personerna från klassen och man har hittat sitt arbetssätt. Jag har kommit på mig själv med att fundera vad det egentligen är för människor jag umgås med, men konstaterar att de har säkert tänkt det samma om denna finlandssvensken som inte kan uttala stroganoff rätt eller alltid vill sitta längst bak i högra hörnet i klassrummet. De på kollektivet förstår vad jag syftar på när jag pratar om roskis och vissa förstår även vessa, så jag klarar mig riktigt bra, haha! En kväll satt några av oss och hade muminmaraton och inombords kände jag mig så lycklig och hade aldrig tänkt tanken om att det skulle hända. 
 
 
Denna två-veckors period har vi projektvecka i skolan och vi ska jobba med egenvalda låtar inom funk & disco genren. Jag kommer att åka hem till Finland på fredag kväll för att sjunga i Tenala kyrka på söndag kväll såååå jag hoppas någon orkar pallra sig dit för att lyssna på en fin konsert!
 
 
Nästa vecka börjar även vårt höstlov och jag har stora planer på att åka upp till Österbotten för att träffa Emma som jag inte (enligt instagram) träffat sen 101v tillbaka. Hoppeligen får jag också träffa min gudmor samt min fina Jenkki♥.
 
 
"Moments on Instagram".
  
 
Bild 1; tortillamys med kollektivfamiljen Bild 2; träffade fina Oda då jag senast var i Finland Bild 3; kossor på ett naturreservat inte så långt härifrån
 
 
Bild 4; en onsdag var skolan helt rökfylld. Det visade sig att brandkåren övade med rök i källaren och visste inte att röken skulle stiga uppåt.............. Bild 5; En morgon då det var fint solljus ute. Dock gick solen i moln när det var dags att gå till skolan. Bild 6; Ole Børuds konsert i lördags. Så mycket lycka och joy to the world. Köpte en skiva och fick en selfie. 
 
 
 
Det är ungefär det som hänt sen senast. Hörs igen då jag känner för det!

RSS 2.0