Good afternoon!!

Jag hade idag min första engelskalektion där hälften av studerandena kommer från Ryssland. Det var kort sagt en upplevelse. Om vi säger såhär, det är väldigt lätt att dra paralleller med den lektionen jag hade idag och med första-års klassister i grundskolan. Så uppfattade jag det. Ingen markerade, alla sa rakt ut svaren som inte alltid var rätt.... Någon sa svaret i ena ändan av klassrummet och efter någon minut kommer samma svar från andra ändan. Det var ju lite underhållande på samma gång, men väldigt ovant. I gymnasiet får man blickar om man inte markerar utan säger rakt ut, well, välkomna till raka motsatsen!
 
Det flög just en riktigt stor och fet fluga in i mitt rum.
 
Anyway, jag kommer endast ha engelskalektionerna på måndagar, sen är jag ledig! Dethär kommer vara i ungefär 4 veckor, sedan kommer jag ha slagverksensemble efter lunchen. Bra så!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0