2 December.

Idag har nog varit en av de mest oproduktiva dagar jag någonsin varit med om. Jag har sett för många avsnitt av serien New Girl och inte sjungit över huvud taget. När jag nyss kom till mitt rum tände jag min ljusslinga vid min spegel, lade ner mig på sängen och benen satte jag rakt upp längs väggen. Började filosofera. Hur har jag hamnat här egentligen? Jag har aldrig sett det som en "big deal" att komma hit till Sverige och studera. Men det är ju verkligen inte alla som bara hoppar in i ett nytt liv på ett helt nytt ställe. Varför har jag haft så lätt för att anpassa mig och bara göra saker som jag känner för? Jag är ju verkligen jätte konstig och kanske lite blåst. Jag tänker lite för lite och lite för mycket på en och samma gång. Ena stunden vet jag precis vad jag vill och plötsligt kan jag känna att jag verkligen inte har koll på någonting över huvud taget. Jag kan vara helt säker på var jag vill vara nästa år och plötsligt börjar jag pussla om igen, men återkommer ändå till det ursprungliga i slutändan.
 
 
 
 
Något jag också märkt som är ett riktigt dåligt mönster är att jag alltid någon vecka innan lucia får bihåle-inflammation. Verkligen varje år sen jag var med i Ekenäs Lucia 2012. Som en riktig förbannelse (/tradition). Det som känns ännu mer surt är att jag var sjuk för ungefär 1½ månad sedan och nu kommer det igen. typiskt. Säkert därför som jag sitter och tänker mer än normalt nu när jag vet att jag borde vara så tyst som möjligt. Så att sån't en onsdagkväll, varsågoda.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0