2 saker jag saknar just idag

Vi började morgonen idag på kollektivet med att äta tomtegröt och kolla på lucia från Göteborg. Jag fick nostalgi av att se och höra lucia och kunde konstatera att de 4 senaste åren har jag på ett eller annat sätt gått omkring och lussat. 2011 var jag med i Tenala Lucia, 2012 i Ekenäs lucia, 2013 gick jag omkring på några äldre-boenden med Jenkki och förra året hade vi några lucia-uppträdanden via Lärkkulla. Med andra ord hade det redan hunnit bli en tradition. Visserligen lussade jag ju också då jag var yngre men inte varje år. Jag saknar det. En av mina drömmar sedan liten har varit att ställa upp i Finlands lucia och det är kanske något att sikta mot nästa år? 
 
 
 
Samtidigt som jag började sakna Lucia-uppträdanden började jag sakna min fina Jenkki. Just nu befinner hon sig nere i Spanien och är på väg tillbaka till Finland igen nästa vecka. Hon, om någon skall jag verkligen träffa under jullovet. Punkt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0