Julfirandet.

En sak jag reflekterat över igår och idag är dethär med julfirandet. Förra året var jag hos Joels familj och hade en jätte trevlig och mysig jul. I år ska det bli skönt att fira julen hemma med min familj. Varför vill jag ha kontraster? Min teori i detta var att eftersom jag förra året var i Karis och ganska ofta hemma så kändes det befriande att komma bort från Raseborg och få åka båt och ha en av de bästa jular på flera år utan destu högre förväntningar. Nu när jag varit borta hemifrån sen augusti med några undantag då jag varit hem och hälsat på, känns det bra att nästa vecka åka hem och "veta vad som händer". Jag vill helt tydligt (som jag redan skrev) ha kontraster. Från en "comfort zone" till något jag inte vet vad jag ska vänta mig och tvärtom. Värt att tänka på!
 
 
 
Nyåret har dock inga klara planer alls, bara x-antal alternativ. Får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0