#Snartärdetjul och vad jag önskar i julklapp

1 December. Oj. Vad hände och när hände detta? Ingen snö och jag gick i flip-flops senast i söndags. Som pris för det har både jag och några andra från klassen blivit små-förkylda. Det börjar närma sig helg och det innebär buss-båt-tåg-bil och tillbaka för min del. Skall ta del av en bloggträff (är jag ens värd det?! Haha, så usel på att blogga) samt Lärkkullas traditionella norris-gig som man nog inte vågar missa. 
 
 
 
 
Eftersom jag inte var hemma och fick fira lillajul och skriva julklapps-önskelista i helgen så får jag helt enkelt ta och ladda upp en här i stället, både för mammas och alla andra som vill köpa julklapp åt mig's skull.
(och ja, jag lånar bilder från google, pluspoäng som bloggare naaaaaaah)
 
Pajformer och muminmuggar. Jag lagar inte mycket paj men man kommer väl nån gång till den punkten då man känner att paj skulle sitta riktigt gött och då kan det ju underlätta med pajform........
Muminmuggar kan man ju inte ha för många av och jag bryr mig inte fast jag skulle få flera av samma sort.
Pengar! Pengar kan man kanske inte heller ha för mycket av och jag tar emot både eurosar och kronor
DOFTLJUS. Jo tjena, har blivit riktigt flitig på att använda ljus. Föredrar en stor ljusburk istället för många små (de stora håller doft bättre).
(Finsk) Honung!!!!! Gör mig lika lycklig som Nalle Puh genom att ge en honungsburk. Jag har inte vågat testa den svenska honungen så jag håller mig till den standarden jag är van vid, typ.
Stabilo pennor. Dessa har funnits i min penal så länge jag kan minnas och antingen får de egna ben eller så tar färgen slut, men jag är smått beroende av dessa.
Aktivitetsarmband. Min egen mor gick omkring med ett sådant hemma och jag skulle själv vilja testa och hoppeligen bli imponerad.
 
 
 
 
 
 
(Och en liten parentes, mamma, du får gärna köpa såndär mommo-halkskydd till mig i julklapp. De är fula som stryk men jag tror inte jag kommer överleva vintern utan. Även om det inte finns någon snö här, än. Och ett par yllesockor kan du ju också sticka, hah!)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0