punkter.

Och så en liten update once again.
  • har varit till fastlandet och umgåtts med Jenkki och fixat papper inför sverige-studierna
  • har anmält mig till Helsinki midnight run
  • har varit på en väldigt angenäm gårdsfest med bland de bästa av arbetskamrater man kan ha?!
  • jobbat
  • vunnit en pepsi mot en full finne i sten-sax-påse

Och det var väl det i stora drag.
Efter gårdsfesten igår åkte jag och Joel till Arken och satt där och chillade och hade det trevligt. När vi/jag kände att klockan börjar bli hemåtdags (med tanke på dagens jobb klockan 9:00) var Joel sugen på pizza så han köpte varsin till oss. Då vi stod och väntade på att pizzorna skulle bli klara kom det en passligt berusad finne som pratade både engelska och finska med mig och Joel. Han ville ha sten-sax-påse och första till tre vinster vann. Nykter som jag var tyckte det hela var lite komiskt och frågade vad vinnaren isåfall får och han påstod att vi kan tävla om hans pepsi som han nyss köpt. Well, sagt och gjort, efter att jag vunnit två gånger orkade han inte mer och gav flaskan till mig och gratulerade mig hjärtligt och jag och Joel delade på den då vi kom hem. (Och ja, den var oöppnad, skulle aldrig ha tagit flaskan om den hade varit öppnad så alla kan vara lugna!)
 

Ooooch de senaste från instagram, som vanligt
(två bilder blev dock bortlämnade iom. att min instagram fått fnatt och täcker 1/3 av bilden med helt svart färg, kolla fast i senaste inlägget.............)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0