Up-and-down-again

Och plötsligt är Danielas huvud upp och ner igen. SÅ JOBBIGT. Det är så mycket. Det är kanske för mycket på gång.
Vadå kanske? Det ÄR mycket just nu.
 
Ibland har jag visioner om att jag vill sitta i en butiks-kassa för resten av livet. Skaffa familj och hus och hund och allt vad det nu innebär. Få en struktur på livet, eller ens en vardag där man inte behöver oroa sig för ett musikteori-prov eller vad som händer nästa år eller om man någonsin kommer att få ett yrke eller någonting.
Jag har aldrig varit förtjust i "jaa, gå i gymnasiet du bara och var utan yrke. Sitt i en butikskassa för resten av livet.". Skall sanningen fram så behövs det ju personer i butikerna också som sitter och piper varor och är trevliga mot kunder och räknar pengar osv. Jag vill vara en sådan person. Det kanske inte är allas drömyrke men jag kan lätt se mig själv sitta där.
 
Tacka vet jag att jag fått sommarjobb på en butik. Antingen blir jag förälskad i jobbet eller så konstaterar jag att jag får söka efter ett annat yrke. Dock tror jag mera på det förstnämnda alternativet......
 
 
 
 
Aaaaanyways, jag var på min tredje blodgivning/Gav bort en liten del av mig själv (Som Joel ville att jag skulle uttrycka det iom. att han har blodskräck......) Och det gick bra, som vanligt. Nöjd! Så var dagens goda gärning gjord!
 
Och titta vilken fin bild jag hittade!! Från goooooogle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0