Mamma, nu klipper jag!!

 Efter att ha varit vaken i några timmar kände jag att nu måste någonting hända. Det här skol-året har inte varit det jag trodde det skulle vara. Jag förväntade mig för mycket av det. Jag konstaterade ganska fort att det här kommer inte att vara som förut. Jag märkte vilka personer jag fungerade med, fick utskällningar av de personerna som jag undvek resten av året. Jag mådde otroligt dåligt och redan att åka hem gjorde mig trygg. Ännu tryggare blev det då jag kunde "fly" till Sverige, till Joel. Så långt bort från skolan som möjligt. Jag kände flera gånger att jag borde hoppa av skolan, för mitt eget bästa. Jag var verkligen på botten flera gånger. Men jag stannade, och kämpade till slut. Jag kom igenom den svåraste teorin (!!!) och umgicks med de som verkligen brydde sig om mig (eller som gjorde att det kändes så i alla fall) och kunde slappna av för en stund. På lördagarna och söndagarna kunde jag släppa skolan och fokusera på simskolan istället. 
 
 
Jag skämtar inte då jag säger att jag är glad för att skolan är över, för jag är verkligen det. Nu kan jag blicka framåt på sommaren med jobb och Åland. För att göra allt ännu mera radikalt klippte jag av mitt hår. Det känns som om jag behöver en ordentlig ny start och nu kom den. Jag har behandlat mitt hår dåligt under många teorilektioner med att riva bort alla kluvna toppar, och det har gjort mitt hår så otroligt tunt. Så nu skall jag sköta mig. Aldrig mer riva i topparna och dessutom skall jag ta hand om mig under sommaren. Och träna. Det skall jag göra! På söndag åker jag till Åland och då får det nya äventyret börja.
(Håret må vara vått, men det är kortare, vilket som var pointen med bilden........)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0