One week.

Nu har jag bott här i endast en vecka, även om det känns som om jag har bott här i flera månader.Samtidigt känns det inte alls som om det har gått en vecka. Alla (mer eller mindre) har redan klickat som personer och är trevliga mot varandra, precis som det ska vara. Inga överdrivet blandade personligheter som jag upplevde under mitt andra Lärkkulla år, och det tackar jag troligen mina lärare över. 
 
 
Under en vecka hinner det hända massor. Man klickar med personer och berättar livshistorier. Här på kollektivet kan man sitta och göra absolut ingenting i två timmar. Tiden går och man märker att det enda man egentligen gjort är att man pratat. Både på ytan och så djupa duskissioner som möjligt. 
 
 
 
Idag börjar min skoldag först klockan 13:00 och innan dess ska jag tjäna lite vuxenpoäng genom att göra bankärenden. 
 
 
 
Helgen har varit suverän. Vi har skrattat, gjort bort oss, ätit tillsammans, umgåtts, hängt på rockbaren, gjort ett försök till att dygna (haha......), spelat kort osv. Jag hade dessutom Joel här lö-sö så han och jag stack iväg ett varv till biopalatset för att kolla på minions. Mysigt tyckte jag.
 
 
 
 
Det som jag hoppades på att hitta när jag tog detta beslutet att komma till Sverige har jag funnit redan första dagen. Känslan av att höra hemma. Jag tänker inte lova någon bättre blogguppdatering, jag tar dagen som det kommer men om någon har frågor/önskningar så feel free!
och på instagram hittar ni ju mig under @danielaragnell
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0