2 År.

Jess, ett mer eller mindre smörigt inlägg på G, det gillar vi!
 
Jag och Joel har varit tillsammans ungefär 2 år nu och det fascinerar mig mycket. Vår "start" på förhållandet är inte direkt en solskens-historia då Joel var ganska besvärlig i början och nojade sig mycket ang. "vad alla andra tänker" och hur det skulle bli när han skulle studera i Sverige osv. osv. Nu i efterhand har vi bestämt att ändå ha 24 februari som "vårt datum". Är 2 år en lång tid? Ja, det är det väl?! Särskilt om jag jämför de högstadie-förhållanden jag hade som varade ungefär 3 månader och som jag sedan tröttnade på....... Jag har många gånger sagt till Joel hur förvånad jag är över att jag inte tröttnat på honom men har bara fått komma underfund med att man har mognat en del och att det är något speciellt med denna killen. Han har verkligen drivit mig till vansinne och fått mig att gråta men också gjort mig till världens lyckligaste. 
 
 
Jag har även reflekterat över att jag inte brukar ha kvar så många människor i mitt liv under två år. Jag har ända sedan jag var liten haft perioder då jag varit jätte nära flera av mina kompisar men plötsligt händer det något och jag är "second-hand"-valet. Oftast har det handlat om killar som kommit med eller fallit ur bilden. Klart att jag fortfarande kan prata med dessa personer men inte alls på samma sätt. Det är också en anledning till att jag är förvånad nu då jag haft en och samma person under 2 års tid. Jag och Joel har visserligen levt på distans men också tillsammans under Lärkkulla-tiden samt under förra sommaren och konstaterat att båda alternativen fungerar. Inför nästa höst kan det dock bli mera krångel då Joel sökt in till Örebro och skall också söka till Jeppis. Om jag kommer in till Norrvalla och han till Jeppis finns det ju "inga bekymmer" men börjar han i Örebro behövs det ordentlig planering. Men, som jag sagt till honom redan innan vi blev tillsammans: "en dag i taget" så ska inte jag heller stressa upp mig för mycket och det hinner ju faktiskt hända mycket innan hösten. Sommaren har jag i alla fall säkrad på Åland igen. Så att sådant är på gång just nu! 2-år tillsammans firade vi i alla fall med Toto-konsert och dagen efter det åkte vi några dagar till Åland♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vi var också på toto-konsert och tyckte det var svinbra! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0