Mitt 2015.

Jaaaajaaa, jag kör en blogglista som jag hitta på nätet........ Better late than never? Mycket för min egen skull så jag har något att kolla tillbaka på i alla fall sedan om något(/några) år!
 
 

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
- Jag skulle verkligen ljuga om jag sade nej på denna punkten. Jag jobbade som ansvarig simläre i Esbo mellan jan-maj samt assisterande simlärare i Ekenäs, jag åkte på inträdesprov runt i Sverige med Oda, jag klippte mitt hår kort helt själv, jag sommarjobbade på Åland hela sommaren och åkte till Turkiet med Joels familj i augusti och flyttade till Sverige någon vecka efter det.

Höll du några av dina nyårslöften?
- Jag kan inte minnas att jag hade något löfte såååå svårt att svara

 

Fick någon du känner barn?
- Jodå, 2 bekanta åtminstone.

 

Dog någon som stod dig nära?
- Naaaeeej

 

Vilka länder besökte du?
- Turkiet för första gången, "besökte" också Sverige..............

 

Är det något du saknade 2015 som du vill ha 2016?
- Mjaa, saknade gymmet ganska mycket men det är ju ordnat, under sommaren saknade jag kanske att hålla simskola utomhus. JA JUST DET, jag saknade rullsyltan på julafton och det fick nog familjen höra haha

 

Vilket datum kommer du alltid att minnas?
- Oj, deet var en riktigt bra fråga, finns inget datum som kommer helt pang i huvudet

 

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
- Mycket!! Kolla frågan högst upp

 

Vilket var ditt största misstag?
- Det finns väl alltid misstag jag gör men som man inte kan ångra, jag tror väldigt mycket att allt händer av en anledning så om det sker ett misstag så fanns det en orsak till det. Nu när jag dock funderat så det som stört mig mest var nog att jag inte hann plocka med mig min system-kamera från tunnelbanan i maj då jag steg ut och att den efter det blev stulen.

 

Vilket var ditt bästa inköp?
- Doftljus! haha. Och så gillar jag min g-klav som jag har på väggen i mitt rum väldigt mycket. Finns säkert mer men som jag inte kommer på just nu.

 

Vad spenderade du mest pengar på?
- Boende och resor

 

Vad gjorde dig riktigt glad?
- Alla nya vänner jag fått och Joel♥ min moster har också fått en ännu viktigare del i mitt liv och det är jag otroligt tacksam över!!

 

 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
- Haft bihåle-inflammation fler gånger under året än normalt men inte annars

 

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2015?
- Tror inte jag tänker på någon låt/artist som kommit under 2015 utan jag kopplar ihop låtar med personer och händelser så om någon spelar upp låtar från höstens undervisning kommer jag snabbt koppla ihop dem. Miriam Bryant kopplar jag dock samt Loreen. Och Måns. osv. osv. haha

 

Mådde du bättre eller sämre under 2015 än vad du gjort tidigare år?
- Mådde lite sämre under första halvåret men efter det har det nog bara gått mera uppåt. 

 

Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?

- Mjaaa, umgås mer med familjen kanske?

 

Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?

- Att oroa mig så himla mycket över mig själv, allt ordnar ju sig i alla fall

 

Hur var din julafton?

- Väldigt lugn och avslappnad. Bara familjen + morbror.

 
 
 

Blev du kär?
- Jag har ju Joel som jag blev mer och mer kär i, särskilt de gånger han överraskat mig

 

 

Vilken var din största musikaliska upptäckt?

- Efter att jag kom till Sverige började jag tro mera på mig själv och har överraskat mig själv flera gånger sångmässigt.

 

 

 

Önskade du dig något som du fick?

- Om vi syftar på julklappar så jaa, det fick jag och så fick jag ju ett all-in-all helt bra 2015 trots allt!

 

Önskade du dig något som du inte fick?

- Nåjo men det är väl så det skall vara??

 

Vad gjorde du på din födelsedag?

Jag fick scrolla till februari 2015 här i bloggen och tydligen hade jag plättkalas, haha! Jag minns också att jag fick en hel del choklad-plattor..... :-D

 

Vilka var de bästa människorna som du träffade?

- Flera av mina arbetskamrater, lätt Maja och resten av kollektiv-familjen. Så träffade jag ju Emma också under höstlovet som jag inte sett på några år och det var ju kul!!

 

 

Vad fick dig att må bra?

- Joel, vänner blablabla

 

Vilken kändis var du mest sugen på?

- Jag såg ju faktiskt ganska många artister under året och alla var riktigt bra så jag lägger ingen rangordning!

 

Vem saknade du?

- De jag saknade - dem träffade jag. 

 

Vilken var din bästa månad?

- hela sommarlovet egentligen men bäst var väl ändå augusti, hände väldigt mycket då

 

Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?

- Eh, I guess so? Orka grubbla på sådant!

 

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?

- Eftersom jag för en gångs skull har en plan som sträcker sig längre än 1 år framöver kommer det att se ganska annorlunda ut, ja. Jag strävar hel-hjärtat på att slippa in till idrottslinje och slipper jag dit innebär det att jag kommer att flytta tillbaka till Finland och upp till Österbotten. Plus några diverse saker som är mer eller mindre osäkra i dagens läge men som säkert kommer nämnas här ifall det blir aktuellt!

 
 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0