Slutet är början på något nytt.

"När man stänger en dörr, öppnas en annan". 
 
 
Lucia är över för min del. Egentligen känner jag mig bara lycklig och fortsätter mitt liv. Jag fick en otroligt dålig start på 2017 och det blev inte bättre iom. min morfars bortgång på våren. Det har varit tufft, kämpigt och ibland har det känts som inget är värt någonting Ändå har jag hållit huvudet högt i hopp om "bättre tider" som jag nu börjat hitta. De senaste månaderna har varit min vändpunkt då jag tagit ett längre kliv för att arbeta med mig själv.
 
 
 
Lucia-kapitlet är avslutat och i samma veva har jag meddelat att jag kommer ta paus på obestämd tid från simlärar-jobbet. Jag vill ta emot 2018 med öppna armar och ny energi samt ta vara på december för att trots allt få ett gott slut.
 
 
I skrivande stund är jag "ledig" från skolan iom. min praktikperiod som jag från tidigare jobbat in. Så jag är hemma, jobbar när det behövs men annars tar jag hand om min Aisha som blir 8 veckor idag, en siberisk husky som verkligen gett mig så mycket glädje även om jag och min pojkvän knappt haft henne en vecka. 
 
 
Jag och fröken Lucia // Jag och Aisha
 
 
Livet ordnar sig, förr eller senare.
 
 
 
En annan dörr som öppnats är #dammenbrister och även om alla redan skrivit blogginlägg om detta så är det värt att tas upp även på min blogg. Jag har varit rädd för att använda "metoo"-hashtagen för det har känts för nära. Jag har inte vågat dela med mig saker jag varit med om, men läst många andras historier. I onsdags fanns mitt namn med på uppropet och det kändes verkligen stort. T.o.m. lokaltidningen hemifrån ringde mig igår för en liten intervju och självklart ställde jag upp! Artikeln hittas här och jag är så glad att jag fick vara med, även om jag inte sa så mycket och inte sagt tidigare heller. Men jag håller med så många andra om att detta problem, det skall bort. Det är inte okej att så många kvinnor blivit utsatta på sätt eller annat och det är inte okej att män som gjort saker tidigare, fortsätter på samma sätt. 
 
 
 
Inte bara det att jag har varit i en hel del media på senaste tiden, ikväll kommer dessutom FST filma "De vackraste julsångerna" här i Vörå och konserten kommer både höras på radio (17.12) och synas på TV (26.12) och jag kommer att sjunga solo. 
 
 
 
Jag önskar verkligen en fin december-månad till alla som läst inlägget, tacka för lucia-rösterna och tummarna och så hörs vi i något tillfälle!♥ (Bilderna i inlägget kommer från min instagram @danielaragnell)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0