Det är nu som jag vill stanna tiden.

När jag bläddrade i kalendern blev jag inombords riktigt arg och ledsen. Tiden far fruktansvärt fort. Lärarna sa redan på första dagen "ni kommer inte att förstå hur fort det här året går förrän det är avslutning". Varför förstår vi inte det? För att vi inte VILL förstå. Kalendern är full med uppträdanden och man inser hur mycket mer tid man skulle vilja ha och behöva. Få mera struktur. Redan nästa vecka har jag mitt teoriprov i 1/3, och det känns som om jag inte fattar någonting fast jag lärt mig massor. Tiden rullar iväg och snart blir jag myndig. Har tidigare skrivit ett inlägg om hur mycket jag fruktar siffran 18 (skämtosido.) Efter det tar det inte alls lång tid förrän det är 17 maj och avslutning på lärkkulla för min del. Jag hoppas att jag den 1 juni står på ett sommarjobb och får vara glad och positiv varje dag. Sedan tillbaka till gymnasiet.
 
Dock har det varit mycket prat om "mitt gymnasie" den senaste månaden. Vi skall byta hus, jag har ingen aning när och andra saker är också oklara för mig så jag tänkte att varför inte googla i hopp om svar? Istället kom jag in på vårt gymnasies blogg som jag inte ens visste existerade?!?! Lärarna har skrivit blogginlägg sen 2011 och jag har inte sett den förrän nu?!?! Jag klickade till början och började läsa. Jag har ännu en hel del att läsa men jag ville bara säga att jag saknar nog vissa lärare lite mera nu efter att ha läst i bloggen. Att kunna se på lärarna på ett helt annat (och möjligtvis bättre) sätt än förut lockar verkligen.
 
Egentligen har jag på riktigt en "fifty-sixty" känsla just nu. Lärkkulla väger självklart mera men det kommer att ta för fort slut så jag måste vara beredd på att fara till gymnasiet igen, men det känns inte lika farligt just nu.
 
Här hittar ni bloggen, heja EG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0