Istället för att skrika rakt ut.

Vad brukar ni göra när något gör er riktigt förbannad? Helst skulle jag ha plockat upp min telefon direkt och ringt men först måste man tänka på konsekvenserna och om det är någon idé, blir det bättre/sämre av att jag ringer, och om inte, vad händer sedan ? 
Jag brukar sällan bli arg för att jag har dåligt "pokerface", så när jag på riktigt blir arg eller förbannad så vet nog alla om det, hah. Brukar sällan kunna hålla det inom mig och tänker väl inte så mycket framåt utan bara vad som händer just nu. 
 
Idag bakade jag pepparkakor. Redan pepparkaksdegen bråkade med mig, tomtar blev halshuggna, mumin blev utan en fot och fick en sniff-mule och så vidare. Sen brände jag nästan en plåt med tomtar. Efter det fick jag höra det som fick min bägare att rinna över. Varför skall människor behandlas olika? Varför kan man behandla en person som en prinsessa och en annan som något som katten släpat in? Nä, det är då inte det minsta rättvist och inte moget. Vid dessa tillfällen ogillar jag starkt mänskligheten. Jag blir arg på mig själv för hur jag någon gång behandlat någon och jag blir ännu argare på de som för tillfället verkligen inte kan behandla andra rättvist. Mitt internet brister titt som tätt för att det blåser ute så spotify blir tyst och jag blir ännu mer irriterad, gaaaaah. Livet ler.
 
Aaaaanyway, om några timmar bowling, skall lugna ner mig tills dess. Peace to the world.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0