Man vet inte vad man har före man mister det.

↑ Än en gång fick vi bevisat hur sann rubriken är.
När jag vaknade klockan 6 idag morse funkade ingen lampa hemma, strömavbrott... Kunde inte ha kommit passligare tillfälle! Telefonen levde farligt och höll på att dö vilken minut som helst. Skulle lussa klockan 7 och jag planerade med en dusch innan jag traskade iväg. Nå, det blev väl inte direkt som jag tänkte mig.... Gick omkring som Lucia redan hemma med massa ljus, haha! Där vi lussade fanns ström. När vi kom till skolan var strömmen borta. Helt mörkt i hela huset (fast det redan var ljust utomhus.). Efter en halv timme blir alla lektioner inställda (ja precis, lycka till att banda in i studion utan el?! Eller spela bas eller elgitarr eller piano w/e) samt att lunchen inte blir av. Slarviga jag som glömt plånboken hemma har snyltat åt mig någon banan och x-antal smörgåsar....... Sedan spelade vi kort (!!!) tillsammans och fick nostalgi över hur det var förr....
 
Strömmen kom tillbaka för en halv timme sedan. Vi betedde oss som om vi skulle vunnit miljonen på lotto. Det är sjukt. Killarna ville gråta för att de inte fick spela fifa/fick morgonkaffe när strömmen var borta. Det är egentligen sorgligt....
 
Igår frågade jag en tre-åring vad han önskade i julklapp. 2 Datorer och 1 Tv, inget annat. God Jul.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0