Nyårslöften och tankar.

Många bloggar har skrivit mål och nyårslöften så jag fick väl lite grupptryck och dela med mig... Fast det blev ganska långt.

För ett år sedan hade jag ett klart och starkt nyårslöfte. Det var tillräckligt nu. Jag sa till mig själv att 5-10kg ska bort och jag kan vänta hela året med att ge mig själv en stor high five. 10 kg for på ungefär 3,5 månad. Jag fortsatte jobba efter att jag var till hälsosystern och kollade mina viktkurvor. Vi konstaterade att om jag far ner till 74kg skulle jag vara på normalvikt. Selvä juttu! Jag kämpade och besegrade mig själv. 
Jag var envis och vägrade ge upp. Jag tyckte länge att jag inte såg någon skillnad men efter att ha börjat säga ut hur mycket jag gått ner i vikt fattade jag ju att hallå, det är ganska mycket. Jag var förvånad och imponerad över att jag själv orkade springa över huvudtaget. Jag som var på knäoperation något år tidigare och trodde att det aldrig skulle bli bra igen.... Ja, min kropp har verkligen förändrats. Jag var ner till 68kg ett varv men kom upp till 70kg istället. Nu behöver jag inte ens skämmas över att skriva ut min vikt!! För dedär 70 kilona har jag verkligen kämpat för och jag har nog inte varit på den vikten sen lågstadiet skulle jag våga påstå. Jag tyckte det var fruktansvärt pinsamt och personligt när jag gick omkring med 95kg på kroppen. Men, that was so last year!!
 

Jag har förändrats på flera sätt. Mina kläder är ju allt för små, haha... Jag har gått från storlek 46 till 40 i byxor och från XL-L till S i övredelar. Det känns bra!! Jag tänker på ett annat sätt och har insett att det mesta är möjligt om man verkligen vill något och kämpar för det.
 
 
Nåväl, inför nästa år vill jag säga till mig själv; sluta bry dig om vad andra tänker för oftast har du ändå fel angående andras tankar. Sluta helt med Over-Thinking, du mår mycket bättre utan det. Och försök inte uppfylla allas förväntningar. Livet är för kort för det och du kommer träffa människor som inte kommer att tycka om dig, så det är ingen idé att onöda energi på det. Jorden går inte under och den blir inte platt heller. Stå på dig och använd de kläder du vill. Inga fler gånger "men tänk om jag ser fruktansvärd ut i dendär tröjan i alla andras ögon". Ha kul, ångra några saker men inte för många, njut och var stolt över att du är du.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0