I tankarna inför nästa sommar.

Nästa sommar, varför tänker jag på det redan nu? Det kan ju vara bra att ha någon "grund" att kolla tillbaka på ifall jag glömmer något nästa år. Jag kommer att vara på lärkkulla till den 16 maj, får sommarlov före andra och jag är 18. Det låter sedan helt sjukt, jag, 18??? Var for det fel nu? Sedan är jag vuxen enligt de flesta papper, får inte åka mycke billigare tåg som junior utan i värsta fall måste jag betala grymma priser för ett varv in till Helsingfors. Körkort då? Det har varit ganska mycket på tapeten de senaste månaderna. Ärligt talat har jag ingen brådska med det och vet än så länge inte varför jag överhuvudtaget ska ta det heller. Nästa år har jag allt på gå-avstånd och jag kommer använda så gott som alla mina pengar och lite till för undervisningen,internatet och maten. Dit far mina pengar, det kostar ungefär lika mycket som körkortet (kanske ännu lite mer dessutom) så jag måste ju vinna på lotto om jag vill ha båda samtidigt. Å andra sidan skulle det bara vara jobbigt att gå i bilskola samtidigt för jag vill ha så mycket ut av lärkkulla som möjligt på ett år och inte passa tider för körlektioner. Ett alternativ skulle ju vara att jag skulle gå i bilskola i karis men nej tack. Jag klarar mig.

Nu for jag in på ett såkallat sidospår som man får minus för i uppsatser i gymnasiet, men vem bryr sig? Aaanyway, nästa sommar. Jag får somsagt sommarlov mycket tidigare än alla andra, jag har planer på att fara minst en vecka till Österbotten eftersom det inte blivit av under denna sommar. Tyskland skulle jag också vilja fara till, för att hälsa på Jessica och se hur hon bor. Där har jag redan planera 2-3veckor av sommaren..... Sedan borde jag väl jobba också (för att kaaaanske sedan ta körkortet och ha råd att betala det, om jag inte vinner på lotto, vill säga....)
Pengar växer inte på träd hemma hos mig men vi överlever riktigt bra i allafall. Dethär blev ett annorlunda inlägg och en bit av min tankeverksamhet.

Kommentarer
Postat av: Din bror

Körlektionerna är obligatoriska, så du får körlektioner i varje fall! Tack tack! Jag vet att jag är rolig. Gonatt!

2013-07-20 @ 21:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0