Lite surt.

Jaha, var skall jag börja? MAN SKALL INTE TA MITT GODIS. Så. Nu vet ni denna regel som kom från ingenstans. Nä men sanningen är den att jag har haft godis i ett skåp, i mitt rum här hemma och nu är det någon som har ätit det!!! Inte annars, men eftersom jag vet med mig själv att jag inte äter godis hemma för att jag inte är sugen på det så är det helt tydligt att någon annan varit och knyckt det. 
 
Exempel nummer 1:
När simskolan i tenala avslutades var det några barn som gav mig en ask med fazer mjölkchoklad. Jag tog det med hem och satte det i skåpet där jag redan från förut hade en marabou-platta och kinder stänger. Nå, jag hinner inte ens fundera på att öppna asken före jag åkte till Åland i nästan två veckor. När jag kommer hem därifrån skall jag planera Joels födelsedagspresent och tänkte att jag blandar dit lite godis eftersom jag har gott om det i mitt skåp. TRODDE JAG. När jag tog fram fazer-asken är den öppnad och ungefär 1/4 av godiset är kvar. Tack som........ Kinder stängerna och chokladplattan var dock orörda. Använde i alla fall av det som fanns kvar av chokladen och satte med kinder stängerna.
 
Exempel nummer 2:
Jag har inte ännu heller ätit av marabou-plattan men tänkte att jag skulle kunna ta någon bit i dag för nöjets skull. Öppnar skåpet men ser inte skymten av min chokladplatta!!!!!!!! Ja man blir ju nog bitter alltså. Här för någon dag sedan när jag var på länk med Jessi diskuterade vi "självdisciplin" och jag nämnde min chokladplatta som jag inte ens har öppnat. Jaha, tack för det.
 
 
Nu skall ni inte tro att jag är egoistisk, nej nej nej. Om jag själv har öppnat godis delar jag mer än gärna med mig, men det är ju en helt annan sak när inte ens jag har rört godiset............ Nå, för att se från en annan synvinkel så behövde jag ju i alla fall inte smälla i dendär chokladplattan -.-' Tur slipper man härifrån imorgon och kan märka sina egna produkter och vara säker på att ingen tar det (ja, det är faktiskt säkrare på Lärkkulla fast vi alla i princip har ett och samma skåp). Tack och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0