Snurra min jord igen.

Hallååå! Jag har mycket bättre dag idag än igår! Jag vaknade passligt tidigt och gick ut på en promenad med Nelli redan vid halv nio och åt sedan en god frukost. Kollade lite på tv och blev inspirerad till att någon gång i mitt liv avklara ett marathon lopp, haha, whaat? Jag har nog haft det i baktankarna men det hjälper ju inte så mycket att det snurrar i mitt huvud, det måste ju förverkligas också! Om det nu sen blir nästa år, om fem år, tjugo år eller när jag sitter på åldringshem är osäkert, bara jag gör det och inte behöver ångra mig när det är för sent. Ett thriathlon skulle också vara galet kul... Folkhälsan skall nu i höst ordna ett första "Swimrun" där totala sträckan är 30km och på vägen finns det 5-10 st. simsträckor varav alla är under 500m. Det skulle vara så otroligt roligt!!!!! Fast min kondition är nog inte på den nivån just nu, haha. Till att börja med kan jag ju försöka springa 10 kilometer om knappa två veckor........... Just for fun, men jag kan ju i alla fall försöka komma i form tills dess!
Bild från förra årets helsinki midnight run. Då var tiden 1.00.36, misstänker nog att det inte blir bättre tid i år dock.... :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0