Start på måndag.

På måndag kommer jag att stå på två springbanor, ungefär på sträcket som skiljer banorna åt. Den ena banan kännetecknar Lärkkulla, för det börjar på riktigt med alla lektioner på måndag. Den andra banan är distansförhållandet med Joel som i princip inleds då, även om han for hem för någon dag sedan. Men iom. att han börjar skolan i Sverige på måndag tycker jag att man kan räkna från det. Jag skall försöka få en jämn balans mellan de två. Att fokusera på skolan, men också komma ihåg Joel och hinna träffa honom nu och då. Förra gången jag sa hejdå åt Joel började jag faktiskt gråta, antagligen för att jag då ännu inte visste när jag skulle få träffa honom igen, men nu när han var här några dagar var det inte lika tungt att säga hejdå. Kanske för att jag vet att jag åker och hälsar på honom om typ 1½ månad då jag har höstlov. Just nu ser jag inga hinder i distansförhållandet och är inställd på att det håller. Allt handlar ju om ren vilja. Jag och Joel är väldigt lika i det mesta och vi är båda överens om att vi håller ihop. Det underlättar förstås att tänka att det handlar egentligen bara om knappt 8-9 månader, sen får vi se vad som händer. Det blir nog bra!♥
 
 
Angående skolan vet jag inte om jag behöver skriva så mycket mera, dels för att jag har en kategori "skolan 2013-2014" där det står om förra året här och dels för att jag ännu idag skall skriva ett blogginlägg för skolans/musiklinjens nya blogg, hur kul?!? Kan kopiera länken efteråt bara det blir publicerat. 
 
Ikväll springer jag nästan på en löpbana. Inte riktigt, men på Helsinki Midnight Run och jag känner mig sååååååå inte förberedd, men sånt är livet...... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0