You don't see me like I wish you would.

Tänkte börja med en fredag-lördag resumé i mer eller mindre detaljer.
 
16:15 går Y-tåget till Helsingfors.
17:32 är tåget i Helsingfors och min moster står och väntar på mig. Vi tar spårvagn till hotellet, slappar lite och byter kläder. Någon gång efter klockan 6 sitter vi på följande spårvagn och åket till operahuset. Jag sitter och analyserar resten av publiken. Jag såg kanske 5 stycken som var lika gamla eller yngre än mig, resten var 45+ och det var populärt med breda byxben. 
19:00 börjar operan. Den höll på 1,5h x2 + 30min paus. Frågar ni mig var det en passligt lång föreställning. Dessutom tyckte jag att det var intressant och givande. Nu vet jag lite mera om opera och kan vara med i diskussioner.....
22:30 åkte vi spårvagn igen. Vi stannade ca. 500m från hotellet och gick i fruktansvärd snöstorm, det var hemskt. Man såg inget framför sig och redan det att man försökte se upp gjorde att man fick vassa snöflingor i nyllet. Not nice. Drack varm kakao på hotellrummet och somnade efter mycket skratt ungefär 00:02.
 
08:35 vaknade jag följande morgon, mer eller mindre utvilad. Vi klädde på oss gymkläder, gick till hotellets gym och spenderade 45min där på dittan och dattan. Upp tillbaka till rummet, dushade och kompenserade gymet nere i hotellets frukostbuffét med 55minuter, haha!
12:00 checkade vi ut från hotellet. Åkte till Stockmann och lämnade av bagaget, gick omkring i butiker samt till café Marocko (som hade jättegoda runebergstårtor!!). Efter café-besöket gick vi till tempelplatsens kyrka och satt där och funderade ungefär 30min samtidigt som det spelades klassisk musik. 
17:32 gick mitt tåg tillbaka till Karis. Då jag anlände till Karis väntade min brors sambo på mig som gav mig skjuts, tacka vet jag snälla människor!!
Spenderade resten av kvällen på Lärkkulla med tv-tittande (bl.a. filmen the mermaids chair, umk, south park)
 

Well, idag kan jag nog inte peka ut en enda kroppsdel som inte har träningsvärk, haha. Skall inte göra något annat än vänta tills klockan är ungefär 3 då min mor och styvfar borde vara här och så åker vi tillsammans till Evitskogrevyn. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0