Läsa.

Det dök plötsligt upp en tanke i mitt huvud - varför läser man bloggar? Jag räknade ett varv hur många bloggar jag följer mer eller mindre aktivt via bloglovin; 65 stycken + några som jag bara nu och då klickar in på. Varför är jag intresserad av dessa personers liv? Vissa läser jag för att de är träningsrelaterade, andra för att de skriver på ett flummigt sätt och de tredje för att jag känner personerna mer eller mindre. Vissa märker jag att jag kan bli riktigt frustrerad på, något som de skriver som får mig känna ilska inombords. Eller så är det någon som jag fått höra att har pratat om mig som jag bara mååååste följa, för skojs skull eller för att kunna snappa upp någon liten detalj i texten. 
Något som jag i alla fall har konstaterat är att jag tycker om att läsa bloggar. Böcker läste jag mycket då jag var yngre, men nu är det inte på samma sätt. Någon gång kan jag gå till biblioteket och låna någon bok, men det har nog blivit löjligt lite av den sysselsättningen det senaste året, vare sig jag har velat det eller ej. Skolböcker är bara jobbiga. Särskilt historia. En bok med maaaassssaaa text som man (jag) känner att man (jag) inte behöver till något. Bra tänkt. Jag skaa försöka skärpa mig till gymnasiet nästa år och briljera. Men detdär med att prioritera är också jobbigt. Man borde tänka att man lägger mest tid till det man inte kan, och lär sig det istället för att välja något man redan kan -och jobba ännu mera på det så man säkert får höga poäng. Istället borde man hitta dendär balansen och det är just den jag ska försöka hitta i höst. Läsa mycket historia och på samma gång hålla koll på alla 5-6 andra ämnen som tynger för 6 veckor. Inte bry mig lika mycket om matematiken just då eftersom jag kan få privat undervisning......... Vi får väl se hur det går. Försöka kan man ju i alla fall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0