Det som var saknat är funnet.

Igår skaffade jag gymkort igen på ungefär 1½ år. Jag gick på BodyAttack. Blev förvånad och imponerad över hur bra kondition jag ändå verkar ha. Blev lycklig. Endorfiner efter träningen. Livet kändes komplett. Inget kunde gå fel. Jag fick motivationen tillbaka. Allt kändes som förut. Fast för första gången. Härligt.
 
 
Inför nästa år har jag kollat på utbildningar, mest inom idrott faktiskt. Enda saken som lockar i Finland är Solvallas idrottsledare men allt annat är i Sverige. Något som jag fastnade ganska mycket för var en "allmän hälsa"-utbildning på Värmdö i Sverige, 45min från Stockholm, som dessutom är kompletterande till gymnasie-studier, för sådana som har gymnasiet på hälft. Jaja, gymnasiet är olika i Sverige och Finland, I knoooow. Sanningen är den att skulle jag från början vetat att Sverige inte har något så fruktansvärt som Student-skrivningar skulle jag ha flyttat till Sverige redan för ungefär 3 år sedan..... Jag ångrar ändå inte att jag har gått ett år i gymnasiet och (snart) två år på Lärkkulla. För jag har ju faktiskt träffat flera personer som betyder mycket för mig och som jag antagligen inte skulle träffat annars.
 
Men i alla fall. Efter detta året på Lärkkulla får vi se hur det går med musiken för min del. Jag kommer njuta fullt ut året till slut, så länge jag kan och försöka göra det bästa av situationen. Nästa år är det högst antagligen idrott för min del. Fast vem vet, det kan ju ändra ännu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0