Surt och lite bittert.

Har du nånsin haft en morgon som du vaknat och bara tänkt att hellre skulle jag bara vilja ligga under täcket och aldrig i livet stiga upp? Jag har/hade en sådan morgon idag. Det sämsta var väl att jag sov i en hytt på en båt så det fanns inte så stora möjligheter att bli kvar och sova. Well well, anyway, jag steg upp. Redan igår kände jag svag lukt av tobak i hytten och idag kunde nog inte mina ögon svida mer pga. det. 
Igår när min moster följde mig till terminalen diskuterade vi om man skulle hinna till det tidigare tåget, och min moster övertygade  mig att jag skulle hinna. Jo. Nästan. Det värsta var väl att jag stod vid tåget och frenetiskt tryckte på "öppna"-knappen på säkert 3 olika dörrar för att sedan se tåget rulla iväg framför ögonen. Nä. Sedan blev det bara värre typ. Fick för mig att gå till tågstationen här i åbo från hamnen... På den vägen så redan det att skosnöret kom upp retade ju mig något fruktansvärt. Ångrade mig att gå när jag kommit ungefär halvvägs och gick tillbaka eftersom jag inte var helt 100 på vilka vägar jag skulle ta..... Kom in i tåget och satte ner mig, blev fruktansvärt irriterad på varenda människa som sa något och bara kände hur dagen kommer bli riktigt dålig.
 
 
Tur i oturen köpte jag sedan en laxsmörgås och en varm kakao på stationen. Det gjorde susen och höjde nog min livslust tillbaka till 100%. Nu kan det nog bara bli bättre och även om jag missar kören så är det nog inte hela världen. Det som möjligtvis är lite värre är att jag inte kunnat öva piano på hela veckan men jag har ju gjort andra vettiga saker istället.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0