Mer pussel åt folket

Något som kanske inte alla vet om mig är att jag älskar att pussla. Ända sedan jag var liten har jag varit snabb på att lägga ihop alla bitar till en stor fin bild och jag har en hel del pussel hemma med allt mellan 500 och 10 000 bitar. Alltid när jag är sjuk hemma så plockar jag fram ett pussel. Dels för att det är lugnande och tiden går fort. 
 
Jag hade inte pusslat på ett tag förrän igår och har nu återfunnit passionen, haha. Jag satt först med Tika och senare på kvällen satt jag där med Jennifer och vi beslöt att det alltid borde finnas ett pussel uppe i galleriet. Det roliga är att vi inte ens vet vems simpson-pussel som ligger uppe på bordet men eftersom det luggit där någon vecka nu och ingen rör det så är det väl fritt fram?
 
Jag tror att jag är fascinerad av att pussla för att man märker att alla bitar har en plats och slutresultatet blir alltid något bra. Jag skulle vilja påstå att hela livet är ett pussel. Det är lite mörkt, lite ljust och lite brokigt för att reflektera livet. Alla dåliga stunder är de mörka bitarna, de bra stunderna står för de ljusa bitarna och de brokiga som man aldrig kan sätta fingret på. Man strävar alltid att hitta rätt bit men fast man inte hittar den man söker just då, hittar man den någon gång senare och allt löser sig. Det är så med livet ibland. Man försöker förstå och hitta anledningen varför saker händer just då, eller hur det händer och oftast får man en logisk förklaring någon gång senare och man förstår. Bitarna faller på plats.
 
Ännu bättre är det ju om man kan pussla tillsammans med någon annan, för att kunna konstatera att hur svårt det än kan vara i början, så kan man ändå bygga upp och växa tillsammans, man kan gå genom vad som helst och ändå fortsätta kämpa. Det är viktigt, det är terapi, och det är hälsosamt.
 
Om jag skulle få välja skulle jag lägga ett pussel på alla cafèer, bibliotek, skolor (för rasterna) bara för att. För att alla kan någon gång behöva pussla och samla tankar och inse att allt inte är omöjligt.
 
Weheartit får stå för några fina pusselbilder denna gång. 
Weheartit förstod mig, särskilt denna sista bilden, no words needed!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0