Nyckeltrubbel.

Ojoj så trevlig fredagkväll jag hade igår! "Jag" låste ut mig från rummet, tika hade redan åkt till Ekenäs och för att inte bli helt fattig tänkte jag att jag får snällt vänta på väktaren och hoppas hen släpper in mig. I vår skola finns en nyckel som slipper till alla dörrar och en sådan hade väktaren som kom. Dock gick den inte till min och tikas dörr så efter några samtal kom en schysst snubbe som skulle hjälpa mig in i mitt rum mitt i natten. Inte hade han heller en passande nyckel vilket är skumt. Och inte fick han tag på en låssmed heller så han sa att vi får försöka på nytt på morgonen. Så jag sov inte i mitt rum den natten... På morgonen ringer Tikas pojkvän och sa att de hade nyss varit och låsa upp dörren!!! Hur skönt?!!?!? Snubben ringde och jag sa att jag slapp in i mitt rum. Han tyckte det var bra men att vi måste göra så att det finns en reserv-reserv nyckel till mitt och tikas rum för det skulle ju kunna hända åt tika också och då skulle jag kunna vara i t.ex. Sverige. Nåja, ingen större skada skedd. Denhär gången.
 
Om en halvtimme åker jag på födelsedags-kaffe och anländer troligen tillbaka till Lärkkulla ikväll. Får se. Tacka vet jag Oda som var sällskap med mig hela kvällen igår!:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0