Denna dag.

Antalet blogginlägg där rubriken antingen involverar "God jul" eller "24 december" ansåg jag att var tillräckligt många så jag försökte att inte smälta in. Hur har min dag varit då?
 
Jag vaknade ungefär 9, åt frukost, gick ut med hundarna och började laga julgodis som jag normalt inte gör (thx till dig Maja!). Det blev i alla fall knäck och glöggfudge som inte ännu heller stelnat..... Sedan fick jag äran att göra den traditionella tomtegröts-lunchen då mamma hängde på jobb till halv 3. Under tiden jag kokade tomte-gröten lagade jag även julstjärnor. Allt blev väldigt gott och efter att jag gått ut på en tredje promenad med vovvsingarna hade min morbror anlänt och vi började med att dricka glögg och äta julmat. Potatislåda, kålrotslåda, morotslåda, julskinka, kalkon, bondost, mammas "sill-sössö", 3 olika sorters bröd samt gravad & kallrökt lax kunde man hitta på vårt julbord i år. Jag fick muttra över den icke-existerande rullsyltan medan min morbror saknade kokt potatis. Då alla mer eller mindre fått matkoma pausade vi en halvtimme och åt sedan efterrätten, fruktsoppa & julstjärna. Nu var alla så gott som döda och funderade nog en gång extra om det verkligen var värt att äta så mycket mat (vem funderar nu inte på det?)
 
 
Sedan var det dags för paket-utdelning och öppnande. I min familj delar vi först ut alla julklappar och efter att alla bildat varsin hög är det bara att riva upp allt papper så det säkert blir kaos överallt iom. att båda hundarna också är ivriga på att öppna paket. Efter allt detta var det ännu dags för lite kaffe och sött tilltugg så att man säkert fick känna att man levt denna jul också. Som bäst har jag "big momma's house" på paus då min syster kände för att hon måste hoppa i duschen så kände för att kolla in här.
 
 
Till slut vill jag bara säga att jag är väldigt nöjd med de julklappar jag fått idag. Det brukar dock alltid varje år finnas ett litet moment då man inte riktigt förstått varför man fått just den presenten och i år fick nog stödstrumpor det frågetecknet. Jo morjens sa man!
 
Hoppas ni haft en riktigt fin och fridfull jul♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0