Meanwhile in Sweden

Hallådär!! Jag är vaken tidigt som vanligt. Jag har haft problem nu i två veckors tid ungefär med att jag vaknar allt för tidigt på morgonen. När jag nämnde det till mamma sa hon att jag börjar komma tillbaka i mina "vanliga tider" från när jag var liten och var galet morgonpigg. Men det är jobbigt. Det betyder att jag egentligen borde gå ännu tidigare och sova om jag vill sova 8-9h per natt, förra veckan var det flera kvällar jag var i säng redan klockan 10. Nu här i Sverige lider jag av jetlagen (haaahaaa....) då de är 1h efter finsk tid och jag förvånas över att jag känner mig död här 10, då klockan i Finland är 11. Synd om mig hörni. 
 
Inte bara det att jag sover och vaknar underligt, jag drömmer saker också, vilket inte heller är så mysigt. Inatt drömde jag att jag hade blivit förbannad av någon orsak och både jag och min mamma satt och rökte tillsammans........................... Min mamma har aldrig smakat på tobak och inte jag heller, vilket jag inte har några planer på att göra heller. 
 
Men hej, bortifrån allt ovanstående så har jag kul på vardagarna här i Sverige! Det är effektivt tempo och jag och Jenkki blev inslängda i varsin ensemble för att vara med på deras uppspel imorgon, PLUS att framföra en av deras låtar där man själv får vara lead-sångaren. Första reaktionen efter att ha lyssnat på låtarna var ungefär "varför kom jag överhuvudtaget på denna idén att komma hit och vara med en vecka?!?!", men ju mer man lyssnar på låtarna destu bättre går det och man börjar tycka om låtarna dessutom.
 
Det är onsdag idag och både Jenkki och Joel ligger och sover sött. Förresten fick vi också se en skymt av norrskenet igår, sååå fint! Dock ville inte min kamera samarbeta och jag har ju inte kommit underfund med vilka inställningar som ger bästa resultat,blaaablaaablaaa, så ni får klara er med random instagram-bilder istället.
ph1: jag och Jenkki efter att vi hittat fram, fortfarande förvånad över att allt gick så smidigt!!
ph2: Pastasallad. Så mycket pastasallad och sååå gott!! Finns kvar av den ännu i denna dag.........
ph3: Jag och Joel har tydligen lika långt hår nowadays?!?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0