Allt eller inget.

Något som jag har fått konstaterat är att jag är en "allt eller inget"-person. Särskilt när det handlar om otur. Det finns ingen möjlighet att jag kan göra endast en sak fel utan allt måste gå fel i så fall. Vad har nu hänt då? Allt började igår då jag skulle gå på ett grupp-pass. Jag köpte för några dagar sedan ett hänglås på gymmet till mitt skåp för det är så det går till där. Något som jag dock inte visste/fått veta var att man inte fick lämna hänglåset där över natten för att alla kunder skall ha rätt till vilket skåp som helst. Ja, det är väl logiskt men jag tänkte väl inte så långt...... Anyway, jag har haft mitt hänglås där varje dag sen jag skaffade det men igår var dagen då mitt hänglås var borta. Jaha?! Jag går ner till receptionen och frågar om de vet något och tydligen ska man ta med sitt hänglås varje gång man går hem från gymmet.... Jag fick låna ett tillfälligt i alla fall och lämna id-kort så han kunde vara säker på att han skulle få tillbaka hänglåset. När jag var klar på gymmet gick jag till receptionen och frågade om jag nu måste köpa ett nytt hänglås pga. att jag inte visste något eller vad händer nu?! Jag fick ett nytt lås och allt var frid och fröjd. 
 
 
Idag skulle jag gå till gymmet på morgonen och märker att min inchecknings-tag är borta -hoppsan! Gick till samma receptionist som hjälpte mig igår och frågade om någon lämnat in någon tag. Näe, men hon kunde fixa ett nytt så kunde jag kolla i skåpen om jag hitta min gamla. När jag kommer till omklädningsrummen konstaterar jag att jag har varken träningsskor eller vattenflaska med mig PLUS det skåpet jag hade igår nu var upptaget. Aja, grattis Daniela....... Så får jag snällt gå hem igen (kan lugnt konstatera att det är skönt att ha ett gym som jag inte behöver gå mer än 150m till). Kommer hem, tar med innetossorna och vattenflaska och går tillbaka. Efter det har det mesta ändå gått smidigt men det är så typiskt mig. 
 
 
Vet inte ens om någon var intresserad men jag kan ju ha något att skratta åt sedan när jag blickar tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0