5 lite udda saker om mig som sambo

Såhär på kvällen när Dari ligger och spelar på telefon med kompisar och jag sitter och äter kvällsmål för mig själv hinner jag fundera och filosofera ihop ett inlägg till bloggen. Så här får ni nu fem lite småknäppa saker om mig som kanske mest tangerar hurudan person jag är att bo med;
 
1. Jag bygger mitt eget "revir". Jag lämnar saker mer eller mindre överallt, eller åtminstone på olika ställen/högar i lägenheten utan att jag ens reflekterar över det något destumer tills Dari säger "Danni, kan du snälla plocka lite undan dina saker?" vilket innebär min i det tillfället stora klädhög bredvid sängen, papper på matbordet som tar upp lite för mycket plats, disken som jag sagt i flera dagars tid att jag ska ta hand om, etc. Vi bor tillsammans i en etta på 35kvadrat så det lilla utrymmet vi har överlopps vill jag alltså fylla. Dari är dock en väldigt pedant person medan jag är lagom tankspridd så vi kompletterar varandra rätt så bra!
 
 
2. Jag slänger inte halvtomma förpackningar. Dethär kanske är en självklarthet, vad vet jag hur andra gör men jag sparar hellre en mjölktölk där det finns tillräckligt lite mjölk kvar för att räcka till kaffe/té, smörpaket där det finns kvar för max en brödskiva, förpackning där det finns endast en skiva kvar av ost/kalkon, osv. Dari har dessutom oftast en burk "maka-kräm" (i princip nutella men dendär billiga rainbows-varianten som inte har nötter utan det står typ maito-kaakao-levite på den) i skåpet och den får han absolut inte slänga om jag fortfarande kan skrapa ut till ett extremt tunt lager på en halv smörgås............ Annars låter jag den burken vara men just när den är fem före att ta slut så kan jag rädda den för Dari slänger annars eller så dricker han upp den sista mjölken, breder extra mycket smör så paketet blir tomt, tar en extra skiva ost/kalkon för att inte lägga en nästan tom förpackning tillbaka i kylskåpet. 
 
3. MIKRON!! Jag klarar inte av att låta en mikro fortsätta snurra efter att jag är "färdig" med den, dvs. om jag lade på mera tid än vad jag egentligen behövde ha på det jag lade in i mikron och tar ut saken innan tiden har tagit slut. I alla fall vår mikro fortsätter direkt man stänger luckan och jag får smått panik om den gåt igång igen och måste direkt vrida ner klockan istället. (När jag bodde i Nyköping var det en av mina klasskompisar som bodde på samma kollektiv som utnyttjade dethär för hon tyckte det var så förbannat roligt så hon lämnade på mikron varje gång vi åt tillsammans för att jag skulle stiga upp och rusa fram till mikron....)
4. Jag städar och tvättar kläder mest när jag är ensam. Är både jag och Dari hemma så gör jag i princip ingenting om inte han tycker vi ska ha städdag tillsammans och frågar om jag tar köket och wc'n eller vårt vardags-/sovrum, då kan vi köra teamwork men annars, nada. När han är på jobbet och jag egentligen skulle ha en massa annat att göra, jo då kan jag börja diska, tvätta kläder, dammsuga, plocka grejer osv. och då ska det helst vara musik på också, annars låter jag bli.
 
5. Jag är noggrann med läggdagstider! S.g.s. varje kväll försöker jag se till att vi båda går och sover senast 23:00, i alla fall ska det vara släckt i rummet. Sen kan det hända att vi ännu småpratar lite i mörkret om det varit en händelserik dag men ibland kan jag slockna direkt jag lägger huvudet på dynan. Jag är också den som vaknar först av oss alla och väcker resten...... Har varit kvällstrött och morgonpigg redan som liten och vet hur min biologiska klocka går så sen får väl vissa ta konsekvenserna.😉 Dari är självklart raka motsatsen och skulle inte jag vara noga med att gå i säng skulle han lätt kunna hålla sig vaken till tre-fyra och vakna kring tolv.
 
 
Är det någon som känner igen sig på någon punkt eller är det någon av dessa som bara är konstiga?? Tell me!! Bilderna i inlägget har jag bara plockat från Google, see you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0